Contract van aanbreng?

ABez
Topic Starter

Contract van aanbreng?

#1 , 02 apr 2015 20:30

Dag iedereen,

Ik zit hier met een vraagje en geraak er maar niet uit.
Om het mijn vraag duidelijk te kunnen stellen, ga ik het stellen aan de hand van een voorbeeld:

"Ik heb een te renoveren woning. Er maakt een aannemer een offerte op om deze woning volledig te renoveren voor €80.000,-.
Ik vind iemand die dit woning wil kopen en die hetzelfde als mij het pand wil renoveren. De klant gaat akkoord om dit pand te laten renoveren voor €100.000,-."

Ik heb een verkoopovereenkomst met de klant en de klant heeft een aannemingscontract met de aannemer voor dezelfde werken voor €100.000,00.
Voor die €20.000,00 zou ik graag een contract maken met de aannemer, zodat de aannemer aan mij 20.000,00 betaald aangezien ik hem een klant heb aangebracht en zijn werken heb verkocht voor meer.

Welke contract heb ik hiervoor nodig? Heeft iemand een voorbeeld? Iets van wetgeving erover?
Het kan je niet zien als aanbrengcommissie volgens mij, want hij betaald mij enkel de meerwaarde waartegen ik zijn werken heb verkocht/ga verkopen.

Dank bij voorbaat

Abez

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Contacteer: Website

#2 , 02 apr 2015 23:45

Dit ruikt enigszins naar ontduiking. Waarom zou u de woning niet gewoon met meerwaarde verkopen? U betaalt dan bovendien geen belasting op de 20.000?
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

ABez
Topic Starter

#3 , 03 apr 2015 14:28

Omdat ik dan zelf de aannemer moet betalen.

Reclame

Sirkii

#4 , 03 apr 2015 19:41

Dezelfde aannemer met een offerte voor exact dezelfde werken of een andere aannemer met mogelijks een andere offerte ?

Mocht ik koper zijn dan zou k je al rap wandelen gestuurd hebben voor wat de renovatie betreft. Los daarvan: als die aannemer je al 20.000€ commissie zou betalen in t "zwart" dan moet hij dit als dusdanig declareren en er 309% belasting op betalen (er is sprake van om dit "geheime commissieloontarief" te verlagen) als m n het eerlijk wil spelen.

Terug naar “Aanneming”