wat wel en niet in maandelijkse lasten bij huur appartement

kleinpierke
Topic Starter

wat wel en niet in maandelijkse lasten bij huur appartement

#1 , 20 sep 2010 13:59

situatie is: we huren een duplex-appartement met garage in een groot gebouw
bij de afrekening van de kosten heeft de verhuurder 1 op 1 alle kosten doorgerekend die door de vereniging van de residentie aan hem zijn doorgerekend

nu vraag ik me af welke van deze kosten typisch wel of niet aan een huurder mogen worden doorgerekend:
  • brandverzekering gebouw (we hebben uiteraard zelf een brandverzekering)
  • administratiekosten (zoals brieven, postzegels, ...)
  • bankkosten
  • ereloon syndicus
de rest van de kosten lijken ons logisch maar bij deze hebben we toch wel wat vragen ... die lijken ons toch eerder voor de verhuurder ?
er staat niet beschreven in contract wat er wel of niet onder "lasten" valt dus we zijn nu wel benieuwd...

bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 20 sep 2010 14:30

Er is geen wetgeving over dit punt. Er zijn enkel een aantal voorstellen en uitspraken door rechtbanken die zich baseren op wat in het contract staat, wat de voorstellen zeggen en wat de lokale traditie dicteert.
Indien dit je interesseert kan ik je altijd een tekst met voorstellen en lokale rechtspraak doorzenden. Gelieve me dan via pb een emailadres te bezorgen.

baldwyn

#3 , 20 sep 2010 15:18

Interesseert me ook wel. Ik heb op contract dat ik de gemeenschappelijke kosten draag, maar ondertussen worden de syndicus kosten doorgerekend, onderhoud van ongeveer alles, en een nieuwe verzekering op het volledige gebouw dat zo te zien 1750 euro kost per 4 maanden; Gezien ik een all-in verzekering heb bij mijn bank zie ik niet zo goed in waarom een nieuwe verzekering plots verhaald wordt.

Reclame

Terug naar “Huren”