Afbrokkelen verf bij verwarming

baldwyn
Topic Starter

Afbrokkelen verf bij verwarming

#1 , 21 sep 2010 18:17

Hallo,

Ik zit met een kleine praktische vraag.

In 2005 is een nieuwe radiator dienen geïnstalleerd te worden in mijn huurwoning die ik nu verlaat. Sedert ongeveer verleden jaar is er plamuur beginnen loskomen van de muur. Ik heb vandaag nazicht gehad van de jaarlijkse firma bij die verwarming, die dit ook vorige keer constateerde (wellicht stuk minder), maar die zei me dat ik daar niets aan zelf kan doen omdat de geïnstalleerde verwarming (circa 1m20 lengte voor kleine flat, kamer waarin gebruikt ongeveer 5 op 5) te groot is en eigenlijk niet genoeg luchtaanvoer heeft.

De huisbaas heeft dit ook vroeger al gezien en ik heb hem voor de zekerheid gisteren nog eens opgebeld hierover, die verzekerde mij dat dit bij vertrek geen probleem vormt omdat ze toch dienen alles te herschilderen.

Nu, het plamuur komt echt wel los van de muur in dusdanig dat er 'bubbels' lucht in ontstonden, als je daar een beetje aan zit valt het er af en kom je op de originele muur er onder. Ik heb gevraagd of ik die niet moet opvullen (heb het materiaal er voor) zodat ze erna kunnen verven maar dat was niet het geval.

Ik zit een beetje in tweestrijd daarover, als ik deze stukken er af haal en wel opvul kunnen ze zeggen dat ik me niet aan mijn woord hou; Als ik ze niet opvul kan er bij het eindigen van de huur proberen verhaald worden op mij, of is zoiets overmacht? Ik heb er alleszins zelf geen lucht in zitten blazen :)

Ik ga er van uit dat zoiets opnieuw plamuren ook niet echt de moeilijkste of duurste zaak ter wereld is, maar ik zou me liever een probleem (bij de andere) ontzien.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 21 sep 2010 19:25

Is overmacht... Je hebt hier als huurder geen invloed op.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 sep 2010 19:44

Plamuur of bezetting?
Ik vermoed dat men een stuk muur terug bezet heeft bij het aanbrengen van de nieuwe radiator ??

Reclame

baldwyn
Topic Starter

#4 , 21 sep 2010 20:07

Ik vermoed dat men een stuk muur terug bezet heeft bij het aanbrengen van de nieuwe radiator ??
Niet echt. Ze kregen van me een bewijs dat hij moest gewijzigd worden door gasverlies en hebben hem laten plaatsen door iemand, maar dat was nogal snel gedaan. Je merkt duidelijk aan de muur hoe hij er in is geforceerd, er zit een pak plamuur helemaal anders.

Die problemen zijn ook niet toen begonnen, eerder laatste jaar.

Heb overigens die nieuwe verwarming niet in de plaatsbeschrijving laten opnemen - Met bewijs van nazicht dat hij gewijzigd werd ging ik er van uit dat iedereen er wel van uit gaat dat ik zelf geen verwarming plaats :)

Trouwens kleine bijvraag m.b.t. verplicht jaarlijks nazicht van kachel en boiler, indien men een copie van de facturen van 2004 en 2002 niet meer vindt, is dit een groot probleem? Heb in het contract staan dat ik elk jaar voor nazicht copie bezorgde aan de huisbazen, maar momenteel vind ik die 2 even niet. Firma vertelde me dat ze me geen copie konden bezorgen omdat deze na 5 jaar toch niet meer geldig zijn...

Vandebos

#5 , 21 sep 2010 20:16

Als u een kopie van de laatste vijf jaar kan overhandigen is dit voldoende. De verhuurder heeft ook een verantwoordelijkheid om regelmatig een controle uit te voeren van zijn pand.

baldwyn
Topic Starter

#6 , 21 sep 2010 20:17

Ok, des te beter. Want om eerlijk te zijn weet ik niet of ik deze nog zou vinden, late papieren van mij persoonlijk gaan vaak weg en zou me niet verbazen dat iemand een fout maakte in mijn mappen...

Bedankt voor altijd alle uitleg, vandebos :)

Terug naar “Huren”