dakgoten onderhouden?

baldwyn

Re: dakgoten onderhouden?

#16 , 24 sep 2010 14:25

Het is geen nieuw contract dat begint, het contract wordt gewoonweg voor een nieuwe driejarige periode verdergezet.
Dus klopt het juridisch gezien als er een controleur langskomt bij pakweg deze persoon in 2023, als zij zolang zou doorhuren en als zij het contract heeft afgesloten in Oktober 2000, dat de verhuurder zich kan sterk maken: Geen nieuw contract, dus geen probleem. Hij heeft geen EPC moeten afsluiten en geen electriciteit moeten vernieuwen of enige andere controle.

Een serieus probleem in die wetgeving, vind ik (los van het feit dat ze niet toepasbaar is op heel het land. Het lijkt een heel logische benadering en niet meer dan normaal, maar Brussel ontspringt de dans weer. Heb me al geïnformeerd: Geen EPC in Brussel)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#17 , 24 sep 2010 14:36

Klopt, EPC is trouwens bedoeld om de nieuwe huurder toe te laten een oordeel te vormen over de verschillende woningen die hij wenst te te huren. Een bestaande huurder weet reeds wat het pand hem kost aan verwarming.

Ik vind het EPV in feite geen goede oplossing, de beoordelingscriteria en de score die de controleur geeft zijn veel te vrij. Het is niet ongewoon dat als je een woning laat keuren door verschillende controleurs hun beoordeling 100den punten uit elkaar ligt.

Reclame

Terug naar “Huren”