Dennenbomen toppen/scheren

Stephen
Topic Starter

Dennenbomen toppen/scheren

#1 , 24 sep 2010 07:07

Ik verlaat binnenkort het huis dat ik huur en de verhuurder heeft mij gevraagd (lees: verplicht) om de dennen te toppen en te scheren. Iedereen die ik ken zegt dat de verhuurder dit zelf moet doen en dus niet de huurder. Volgens een professionele tuinman die ik heb laten komen zijn deze bomen in geen tien jaar gesnoeid en nog nooit getopt, de originele stammen steken vanboven nog uit.
Kan ik hier wat tegen doen; moet ik de bomen echt zelf laten snoeien? In het geval dat ik hier niet voor moet opdraaien, hoe kan ik dat bewijzen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
baldwyn

#2 , 24 sep 2010 08:35

Volgens een professionele tuinman die ik heb laten komen zijn deze bomen in geen tien jaar gesnoeid
Hoe lang zit u er zelf dan? En staat er geen clausule over onderhoud tuin, of waar die dan zijn gelegen?

Huurbazen eisen wel meer zaken. De mijne eist dat mijn parket (goedkoop soort vinyl of linoleum of zo) wordt teruggegeven in onberispelijke staat, er mag geen kras of spoor van een tafel of zo op zijn. Hij had dat echt moeten op voorhand laten weten dan had ik even de zwaartekracht gebeld... :)

Stephen
Topic Starter

#3 , 24 sep 2010 17:43

Ik ben er nu zelf 2,5 jaar, had contract voor 3 jaar. In het contract staat dat de tuin onderhouden moest worden, maar ik weet nu niet zeker of die dennenbomen erbij horen. Er staat niet in wat juist allemaal bij de tuin hoort. En dan nog, ze waren al slecht (niet) onderhouden toen ik in het huis ging.

Ja, dat van parket is nog zoiets. Ik heb geluk dat er een waterlek geweest is bij de storm in juli, dus nu wordt dat volledig opnieuw geschuurd op kosten van de verzekering.

Huurbazen he.. :roll:

Reclame

Vandebos

#4 , 24 sep 2010 21:04

Zie in onderschrift het pdf bestand wie doet wat.

Stephen
Topic Starter

#5 , 25 sep 2010 15:02

Bedankt, dat was heel nuttig om te lezen. Jammer genoeg staat er niks in over bomen, maar ik veronderstel dan dat het erbij hoort. De eigenaar heeft er wel zelf niks aan gedaan in jaren en dan vind ik het niet eerlijk dat ik dit nu moet doen. Is redelijk kostelijk.

eylis

#6 , 27 sep 2010 10:18

je vraagt aan de professionele tuinman (die je kent) een SCHATTING te maken:
- wat de juiste snoeischema voor deze bomen geweest zou zijn de afgelopen 10 jaar
- en welke lengte ze dan zouden gehad hebben mét een correcte snoeibeurten.
- Je vraagt ook aan te geven wanneer ze dan gesnoeid zouden moeten geweest zijn tijdens de periode dat jij er woonde (misschien dus helemaal niet hé :twisted:
- en de vraag wat dan de kostprijs zou zijn van jouw verplischtr snoeibeurt. Vermoedelijk een makkelijker klus en dus minder duur.

Je stuurt de verhuurder een As met dit schema met de melding dat je bereid bent de geschatte prijs van een "kleine snoeibeurt" te betalen. (Maar ik geloof dat binnen jouw huurtijd er Géén snoeibeurt nodig was. Want dennen groeien NIET zo snel...
eens zien wat ie daar op gaat antwoorden...

Terug naar “Huren”