We wonen nu een jaar in een huurwoning met 3-6-9 contract. De huisbaas wil vermoedelijk de huur indexeren.
Nu kreeg ik vandaag een standaard brief zonder enige handtekening van de immo dat de huur geindexeerd wordt.
Kan dit zomaar ? Ik heb namelijk met de immo geen contract (zij waren enkel bemiddelaar bij het contract) en had toch minstens een getekend schrijven verwacht van de huisbaas zelf.
Ik ben van plan dit gewoon te negeren (gezien volgens mij de immo geen contractpartij), en als de huisbaas merkt dat ik het oude bedrag gestort heb, en mij contacteert, dan zal ik te kennen geven dat ik van hen niks ontvangen heb, en dat ik dit via een traceerbare weg wil ontvangen (aangetekend en ondertekend schrijven).
Juiste werkwijze ?
PS: de immo is een zeer irritante partij waarbij ik vorig jaar heb moeten opletten, of ze hadden mij een verzekeringsbon aangesmeerd als huurwaarborg (waar ze nog eens vet commissie op krijgen).
Ik heb op zich geen probleem met de indexering, wel met de manier waarop, die heeft volgens mij momenteel geen draagkracht.