opzeg huurcontract door huurder

luca8000
Topic Starter

opzeg huurcontract door huurder

#1 , 09 nov 2010 10:02

ik heb een geregistreerd huurcontract ingaand van 01/08/1991 tot 31/07/2000 en daarna stilzwijgend verlengd.
Nu is mijn vriendin bij mij komen wonen sedert mei 2010 en zijn we wettelijk samenwonend.

Ik wil nu mijn huurcontract opzeggen : welke termijn moet ik respecteren en moet deze best aangetekend naar de verhuurder door mijzelf en mijn vriendin gebeuren ?

Is het zo dat het 9-jarig contract telkens stilzwijgend verlengd wordt voor 3 jaar, hoe gelden dan de opzegvoorwaarden ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 09 nov 2010 12:20

U kan altijd opzeggen met een opzegperiode van drie maanden die begint te lopen op de eerste van de maand na kennisname van de opzeg. Indien de verhuurder dus deze maand de opzeg nog ontvangt zou u het pand ten laatste op 28 februari 2011 dienen verlaten te hebben.

U bent geen wederverhuringsvergoeding verschuldigd.

De opzegbrief wordt best door jullie beiden ondertekend. Dan is er geen betwisting mogelijk.

U sluit de opzegbrief af met de regel: "enkel voor de goede orde wordt dit schrijven u zowel aangetekend als per gewone post bezorgd." Dan is betwisting van niet ontvangst virtueel onmogelijk.

Reclame

Terug naar “Huren”