Hallo Allemaal, Ik ben even ten einde raad. Hieronder beschrijf ik even in het kort wat mijn probleem is.
In januari 2010 ging ik samen wonen met mijn vriend in een particulier huurhuisje. We moesten vooraf een borg betalen van 400 euro. Dit bedrag heb ik toen contant aan mijn vriend gegeven en hij heeft het vervolgens overgemaakt via zijn rekening naar de verhuurder. Het huurcontract heb IK ondertekend. Alleen daarbij het rekening nummer van hem opgeschreven voor de maandelijkse aftrekposten. Hetzelfde jaar zijn wij uit elkaar gegaan. Ik ben daar blijven wonen en heb direct alles gewijzigd. Het huisje stond nog op mijn naam alleen zal de maandelijkse huur nu van mijn rekening afgehaald worden. Ik heb hier toen nog een machtiging voor getekend. ( wijziging banknummer). Nu paar maanden later heb ik ook besloten om te verhuizen. Heb netjes optijd opgezegd en precies de eerste van de maand november opgeleverd. Nu zijn we bijna 3 weken verder en heb nog steeds mijn borg niet. Heb er bovenop gezeten. Vanmorgen sprak ik eindelijk die man die zei dat de borg zal worden teruggestort. Maar daarbij noemde hij het rekening nummer van mijn ex. Ik zei dat dat niet goed is en moest gewijzigd worden in mijn rekeningnummer. Waarop mijn huurbaas zegt dat dat niet mogelijk is. Pas na toetstemming van mijn exvriend. Als hij zou aangeven dat het op mijn rekening mocht, dan was het goed. IK met me ex gebelt. Leg het hele verhaal uit, zeg daarbij nog dat we toendertijd afgesproken hebben dat ik de borg terug krijg. ( omdat we dat toen onderlings gergeld hadden) Waarop hij doodleuk zegt: Ja dat kan wel kloppen ik heb gebeld met je huurbaas en gezegd dat als je ooit het huis verlaat de brog gewoon weer teruggestord moet worden naar de rekening waar het ook vandaan kwam. Nu vraag ik me af... mag dit ? Het huis stond toch op mijn naam? En alles werd betaald via mijn rekening? Klopt eht echt dat mijn exvriend die er al een hele tijd niet meer woont, eerst toestemming moet geven ? Ik voel me echt een beetje genaaid. Kan ik dit nog oplossen of sta ik nergens meer in mijn recht?
Alvast bedankt voor het reageren.
groetjes Angelique