schimmel in appartement

Vandebos

Re: schimmel in appartement

#16 , 23 nov 2010 23:10

Een verzekering is geen VZW, zij zal altijd trachten u af te schepen in eerste instantie... Met het PV, het schrijven van mevrouw, eventueel uw antwoord en een lijstje van de gesprekken die u met heeft trachten aan te gaan zal het al moeilijker worden...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Justiceseeker

#17 , 24 nov 2010 14:07

Uit wat ik hier lees, is de kans groot dat het om een "koudebrug" gaat. D.w.z. dat waarschijnlijk een betonen balk in het plafond of de muur de oorzaak is van de schimmels. Architecten kennen het probleem al te goed en het is ERG moeilijk op te lossen. Water (regenwater) dat regelmatig tegen een façade stroomt of de regen tegen diezelfde façade en indringt. Verluchten en verwarmen helpen maar een beetje maar zijn niet voldoende om het op te lossen. Dat weet de eigenaar waarschijnlijk ook en daarom probeert hij het probleem op U te verhalen. Goed geprobeerd... . Tenslotte is het in dit geval niet uw zaak maar zijn zaak (hij is de eigenaar).

Buiten hetgeen Vandenbos U aanraadt, zou ik de verzekeraar (makelaar) hiervan op de hoogte brengen en vragen dat hij aandringt bij de verzekering om een expert te sturen. Hij zal dan normaliter de tegenpartij uitnodigingen (verzekeraar) zodat eerst kan uitgemaakt worden wie wat en welke verantwoordelijkheid. Dan pas de rechtsbijstand aanspreken als is vastgesteld door de verzekeraars, en er geen beweging is. Rechtsbijstand zal talmen op te treden omdat uw premie te laag is ...en elke tussenkomst geld kost, wat uw dossier een negatieve balans geeft... . Weet verder dat U zelf een advocaat kan kiezen (lees er uw polis op na). Bij de rechter kan U vragen een deel van de huishuur in te houden nà dat het door hem is goedgekeurd. Doe dat nooit uit eigen initiatief maar U kan dreigen dat aan de rechter voor te stellen. Intimidatie is de tactiek... zoals door tegenpartij al ingezet.

Justiceseeker

sensi
Topic Starter

#18 , 24 nov 2010 15:23

kan de politie zomaar weigeren om een pv op te stellen? Ben deze morgend geweest met de brief die ik toegekregen heb van mijn huisbaas, waarin stond dat ze binnen is gekomen bij ons.. en bij de politie vertelde mij (in het kort samengevat) dat mijn bazin in haar recht heeft, ze heeft toch schriftelijk laten weten dat ze binnen is geweest??? dat ze misschien gewoon uit beleefdheid op voorhand had laten weten dat ze binnen is geweest. En als ik die klacht zou indienen het toch in mijn nadeel zou spelen en dat ik voor alle kosten zal moeten opdraaien.. ik begrijp het gewoon niet.. dat de politie dit zomaar kan zeggen.. die madame aan het onthaal was meer begaan met mij dan die politie agentes. Want van haar kreeg ik wel te horen dat de huisbaas dit niet zomaar kan!!!

ongelofelijk in wat voor een systeem dat we zitten.. in t begin dat ik daar toekwam stuurde ze mij eerst door naar het vredegerecht (agente) omdat het onder burgerlijke aansprakelijkheid viel en zij dit niet behandelen.. toegekomen bij het vredegerecht werd ik terug naar het politiebureau doorverwezen omdat zij geen klachten behandelen.. en ben ik dan terug gegaan en heb dan de uitleg van hierboven gekregen..

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#19 , 24 nov 2010 15:54

Dus, als ik het goed begrijp kan ik na een inbraak bij mijn buur, hem gewoon een brief schrijven met de melding dat ik bij hem binnen ben geweest, en dan is het OK volgens de politie? Rare redenering :evil:

sensi
Topic Starter

#20 , 24 nov 2010 16:33

ja dat dacht ik. want ik heb het hen daar ook gezegd.. dat mijn huisbaas dus zomaar binnen en buiten kan mits die ons dan elke keer een brief stuurt.. waar ligt de ESSENTIE? Je doet een beroep op de rechterlijke instanties met de bedoeling dat ze u verder op weg helpen maar uiteindelijk krijg je een slag in het gezicht..

Vandebos

#21 , 24 nov 2010 16:48

Weer eentje die geen zin heeft een pv op te maken..

Er zit niets anders op dan nogmaals terug gaan en te vragen om eens te spreken met de dienstdoende officier.

U kan het het werk vereenvoudigen door:

Reeds op voorhand een korte, OBJECTIEVE, tekst te maken met daarin de belangrijkste punten:

- u heeft de eigenaar geen toestemming gegeven om zonder uw aanwezigheid het pand te betreden.

- De eigenaar heeft dit toch gedaan met eigen sleutels om u nadien aangetekend van een resem feiten te beschuldigen.

de eigenaar gaat hier in overtreding op de volgende wetsartikels in volgorde van belangrijkheid:

Art 15 Grondwet
De woning in onschendbaar, ...
Strafwetboek
Art. 439. Met gevangenisstraf van vijftien dagen tot twee jaar en met geldboete van zesentwintig [euro] tot driehonderd [euro] wordt gestraft hij die, zonder een bevel van de overheid en buiten de gevallen waarin de wet toelaat in de woning van bijzondere personen tegen hun wil binnen te treden, in een door een ander bewoond huis, appartement, kamer of verblijf, of in de aanhorigheden ervan binnendringt, hetzij met behulp van bedreiging of geweld tegen personen, hetzij door middel van braak, inklimming of valse sleutels.

Art. 442. Met gevangenisstraf van vijftien dagen tot twee jaar en met geldboete van zesentwintig [euro] tot driehonderd [euro] wordt gestraft hij die, zonder toestemming van de eigenaar of van de huurder, in de bij artikel 439 aangewezen plaatsen binnendringt en daar bij nacht wordt aangetroffen.

Jurisprudentie:
De beslissing dat beklaagde zich schuldig heeft gemaakt aan huisvredebreuk door gebruik van valse sleutels wordt naar recht verantwoord, als de rechter vermeldt dat beklaagde, door het appartement of het huis binnen te gaan tegen de wil van de bewoner ervan, een onrechtmatig gebruik heeft gemaakt van de sleutel die in zijn bezit was?(Cass. ARC86AF1-1,15 oktober 1986.Noot:Zie Cass., 9 juli 1872,Arr.Cass. 1986-87,188).
U heeft dus een duidelijk document ter bewijs dat de eigenares art. 439 aan haar ... voeten .. heeft geveegd... en daarbij een flagrante overtreding van de grondwet zelf heeft begaan...wat heeft die brave agent nog meer nodig? Een bekentenis? Ah neen, want die heeft ook al, het hoeft dus zelfs geen klacht tegen onbekenden te zijn...

sensi
Topic Starter

#22 , 15 feb 2011 15:29

wat zijn de gevolgen bij opzeg van een geregistreerd huurcontract van 3 jaar..

Vandebos

#23 , 15 feb 2011 17:08

Hangt af van de voorwaarden in het contract opgenomen. Een contract bepaalde duur is normaliter niet opzegbaar ongeacht of het nu werd geregistreerd of niet.

sensi
Topic Starter

#24 , 21 feb 2011 14:13

Ook niet door misbruik van vertrouwen? wij hebben last van schimmels in opbergkamer en nu ook in appartement.. verscheidene keren contact opgenomen met huisbaas, zij beweert dat het ons probleem is.. en nu wil mijn man opzeg geven om van alle heisa verlost te zijn.. want het is nu een getrek en geduw van wie wel of wie niet wat gaat doen.. en we zijn het echt beu aan het worden.. en wij hopen mits onderling akkoord (met teruggave van waarborg) om te kunnen vertrekken

sensi
Topic Starter

#25 , 21 feb 2011 14:15

oei in slaapkamer waar ik en mijn man en dochtertje slapen

Vandebos

#26 , 21 feb 2011 14:38

Ik zou in een dergelijk de verhuurder eenvoudig een aangetekend schrijven zenden dat op datum X de woningdienst langskomt om de bewoonbaarheid van de flat te beoordelen...

Verhuurder in het schrijven attent maken op de talloze berichten die u hem hebt gezonden en de gevolgen van een eventuele onbewoonbaarheidsverklaring.

Terug naar “Huren”