Voilà, het vonnis van de vrederechter: aangezien er in het huurcontract staat dat de conclusies van de expert bindend zijn, blijkbaar zelfs als die schade vermeld die al bij de ingaande plaatsbeschrijving door mij vermeld was, doet dat er niet, wat de expert zegt is juist!! Ik heb blijkbaar niet aangetoond dat de expert bij het invullen van zijn opdracht mijn rechten van verdediging heeft miskend. (ik begrijp het eerlijk gezegd niet, want ik heb er wel duidelijk op gewezen dat er bij de uitgaande plaatsbeschrijving schade is aangerekend die er al bij de ingaande was) Dus ik betaal de volle pot. Plus 1/5 van de gerechtskosten. Omdat de verhuurder toch nog eens extra "greedy" was geworden en er een huurvergoeding bovenop wou van juli tem november omdat zij de sleutels gewiegerd hadden (die ik per taixpost had opgestuurd dan). Ik ben echt teleurgesteld in deze uitspraak. Totale kost voor mijn is nu zo'n 600€ terwijl ik eigenlijk maar voor minder dan 80€ verantwoordelijk ben voor de schade.
Ik wil hier nogmaals mensen waarschuwen voor oneerlijke experts. Vooral die beruchte uit Boortmeerbeek. En uiteraard oneerlijke eigenaars.