Beste,
Met 4 vrienden hebben wij een contract getekend van korte duur. (3 jaar) Dit contract is van start gegaan op 1 juli 2010. Nu is het zo dat de eigenaar ons heeft beloofd om:
- een kamer af te maken, namelijk het plaatsen van een scheidingswand.
- Een buiten terras aan te leggen
- De voorgevel volledig te vernieuwen
(Hiervoor heeft hij geen termijn opgegeven, maar het staat wel in het contract opgenomen.)
Tot op heden is er nog niets van deze werken uitgevoerd. Wij hebben 2 maanden geleden hiervoor ook een aangetekende brief naar hem gestuurd.
Hiernaast voert hij wel werken uit in onze badkamer, waardoor wij nu al een maand met een open vloer in onze badkamer zitten. Zoals u kan verstaan hebben wij hierom niet gevraagd.
Nog erger is, dat onze huurbaas regelmatig en zonder onze toestemming het pand binnenkomt om al onze spullen te onderzoeken. (maw. huisvredebreuk) Dit hebben wij ook gemeld aan de politie toen.
Vandaag is hij nogmaals onze woning binnengekomen, en ditmaal heeft hij de politie gebeld omdat er een jointje lag in onze living. (Hierop heeft de politie hem gezegd, dat hij niet mag binnenkomen in onze woning, waarop hij is beginnen huilen en toen heeft hij ook zijn gsm stukgeslagen.) Wij hebben al langer door dat deze persoon psychische problemen heeft. (Ook weet ik uit goede bron dat deze persoon bij de politie gekend staat als een labiel persoon, en hij gekend staat voor stalking).
Nu mijn vraag, Kunnnen wij daar aub weg? (zonder vergoeding te betalen wel eens waar)
Ik weet dat een contract van korte duur niet kan opgezegd worden. Dus er zijn 2 opties momenteel:
1. We proberen onderling akkoord te geraken om het contract te beëindigen.
2. Via de vrederechter? (graag hier dus info over)
Alvast bedankt!