Ik heb 2 vraagjes over het huurcontract:
1) Mag wat hieronder staat in het huurcontract staan en zo ja. Kan ik dit dan echt gebruiken om niet betalers er laten uit te zetten of gaat de Belgische wetgeving mij dan tegen houden?
Artikel 13 NIET BETALING HUURPRIJS
Bij niet betaling van de huurgelden tegen de 1ste van de maand zal na 5 werkdagen van rechtswege en zonder ingebrekestelling intrest verschuldigd zijn aan 10 procent per jaar meer een schade beding van € 25,00 per maand voor verhoogde administratiekosten.
Na schriftelijke aanmaning, zonder gevolg van de huurder binnen 10 kalenderdagen, zal verhuurder van rechtswege tot verbreking van de huurovereenkomst kunnen overgaan onverminderd het recht op bijkomende schadevergoeding.
2) Is het verplicht om onderstaande bijlagen toe te voegen? Ik heb op het internet gelezen dat het verplicht is, maar in alle 3 de voorbeeldcontracten die ik van vrienden en kennisen gekregen heb staan deze bijlagen niet bij.
Bijlage 1: koninklijk besluit van 8 juli 1997 tot vaststelling van de voorwaarden waaraan ten minste voldaan moet zijn wil een onroerend goed dat wordt verhuurd als hoofdverblijfplaats in overeenstemming zijn met de elementaire vereisten inzake veiligheid, gezondheid en bewoonbaarheid.
Bijlage 2: Bijlage bij het koninklijk besluit genomen in uitvoering van artikel 11 bis, van boek III, titel VIII, hoofdstuk II, afdeling 2, van het burgerlijk wetboek – huurovereenkomsten voor wloningen gelegen in het Vlaams Gewest.
DANK BIJ VOORBAAT