Waterkraan

asv
Topic Starter

Waterkraan

#1 , 13 jan 2011 13:28

Goedenavond iedereen!

Wij huren een aantal jaren een appartement sinds 2008-10-15, contract is geregistreerd.

Ik heb nu een probleem met mijn keukenkraan, die druppelt water. In verband met dat heb ik een sms aan mijn huurbaas gestuurd waarop ik een antwoord kreeg, dat alle kleine reparaties worden op mijn kosten uitgevoerd.

Klopt dat, wat zij zegt?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 13 jan 2011 14:03

In de links in onderschrift vindt u een pdf "wie doet wat" terug. Deze kan u verder helpen.

Kort samengevat: tenzij u sleet kan aantonen zal de vervanging effectief ten laste van de huurder zijn.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 jan 2011 15:29

Die kraan moet daarom niet in zijn geheel vervangen worden. Vroeger sprak men van "een leertje vervangen". Vandaag de dag zijn dat rubber ringetjes, en bij de duurdere kranen keramische schijven, maar deze kunnen evengoed vervangen worden. Een beetje doe het zelver kan dat gemakkelijk zelf doen.

Reclame

Terug naar “Huren”