huurder doet moeilijk

stephanie_D_A
Topic Starter

huurder doet moeilijk

#1 , 17 jan 2011 14:32

Mijn appartement is verhuurd tot 31/01.
Op 1/02 komt er een andere huurder in.
De huurder die er nu huurt dreigt er niet uit te gaan.
Ik heb een afspraak gemaakt om de plaatsbeschrijving vandaag op te maken maar hij is niet komen opdagen.
Van de andere bewoners op de verdieping heb ik vernomen dat hij er geruime tijd niet meer woont, dat het binnen één grote chaos is, wat misschien verklaart dat hij vandaag niet is komen opdagen om de plaatsbeschrijving op papier te stellen.
Volgens de buren is er ook aanzienlijk huurschade.
Ik zou zo snel mogelijk willen binnengaan om de plaatsbeschrijving op te maken en een aantal werken uit te voeren alvorens de nieuwe huurders binnenkomen.
De actuele huurders wonen er toch niet meer.
Stel dat de actuele huurders tegen 1/2/2011 het goed niet hebben verlaten, zodat de nieuwe huurders niet binnen kunnen. Wat dan?
Weet iemand een goede oplossing?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 17 jan 2011 14:53

Huurder onmiddellijk aangetekend in gebreke stellen wegens het niet naleven van de gemaakte afspraak. In het zelfde schrijven hem meedelen dat u zich op dag X (medio volgende week) om uur X opnieuw naar het pand zal begeven om samen met hem de plaatsbeschrijving op te maken. Dat bij gebrek aan verschijnen U hem middels een geding art 1344bis/e.v. Ger. W. op zijn kosten tegen dwangsom een datum zal doen afdwingen en hem aansprakelijk zal laten stellen voor derden schade van de nieuwe huurders.

Sluit af met: "enkel voor de goede wordt dit schrijven u aangetekend en per gewone post bezorgd"

Reclame

Terug naar “Huren”