Hallo,
Ik heb een studenten-studio gehuurd van 15 september 2010 tot 14 september 2011.
Of het contract geregistreerd is weet ik niet, maar ik heb wel 3x moeten tekenen en het is allemaal via een makelaar geregeld.
Nu het is een nieuw gebouw, waar de verwarming geschiet via een soort van airco. Het is op basis van warme en koude lucht dat je je studie kunt verwarmen of desnoods in de zomer afkoelen. Sinds begin december is deze verwarming door de firma die het systeem onderhoud geblokkeerd, waarom wist ik toen der tijd nog niet.
Sindsdien blijft de unit koude lucht blazen en heb ik met mijn thermostaat geen invloed op.
Ik heb dit direct vermeldt bij de makelaar. Deze gaf mij als antwoord dat deze problemen al gemeld waren en dat ik maar zolang gebruik moest maken van het elektrisch kacheltje dat mijn badkamer moet verwarmen.
Na 3 dagen nog steeds geen verandering heb ik opnieuw gebeld en kreeg ik het advies om maar een mail te sturen naar de betreffende onderhoudsfirma.
Hier kreeg ik geen gehoor op.
Na doorvragen ben ik te weten gekomen dat de eigenaar van het gebouw en de onderhoudsdfirma een conflict hebben dat voor de rechtbank komt/ is gekomen. Hier heb ik verder geen informatie over.
Gedurende de kerstperiode ben ik bij mijn ouders geweest. Ik ben weer terug gekomen naar mijn studio om te studeren in de veronderstelling dat de verwarming repareert zou zijn.Dit is echter nog steeds niet het geval. Nu denk ik erover om het contract op te zeggen aangezien, hierin vermeldt staat dat de studio word verhuurt met verwarming.
Mijn vraag:
Kan ik om deze reden het contract voortijdig laten ontbinden?
En is het dan mogelijk om op de eindafrekening/huur een bepaald bedrag in te houden? Aangezien ik nu electriciteitskosten maak voor de verwarming zonder dat ik daar iets aan kan doen of hierom vraag?
Alvast bedankt,
Cas