verhuren van een bijbouw

stitch2811
Topic Starter

verhuren van een bijbouw

#1 , 25 jan 2011 19:03

ik heb een bijbouw aan mijn woning ik zou dit graag willen verhuren of mensen in laten wonen (kennisen) maar dit heeft de zelfde huisnr en het is niet mogelijk om een aparte huisnr te voorzien kan ik daar mensen in laten wonen en dat ze hun domicile op het zelfde adres als het mijne kunnen zetten heeft dit nadelen voor mij en wat zijn mijn mogelijkheden om dit te doen alle voorzieningen zijn ook in het bijgebouw zoals badkamer, slaapkamer, keuken,enz

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 25 jan 2011 19:26

U moet bij de gemeente navragen of dat bijgebouw aan alle voorwaarden voldoet om als aparte woongelegenheid te worden beschouwd.
Zo ja: vervul de nodige formaliteiten daartoe
Zo neen: in dat geval wonen die huurders bij u en vormen jullie samen één familie met alle juridische gevolgen vandien
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

stitch2811
Topic Starter

#3 , 25 jan 2011 21:58

is het mogelijk om een stedenbouwkundige vergunning aan te vragen dat je u woning verandert van een ééngezinswoning naar een meergezinswoning want ik ben al naar de gemeente geweest en het is mogelijk om een procedure te starten voor het bijgebouw om dit te laten goedkeuren als woonst nadelen zijn wordt het niet goedgekeurd dan worden de mensen er onmiddellijk uitgezet plus dan een boete die er aanvasthangt het probleem is dit is gelegen in een landbouwzone er zal dus nooit goedgekeurd worden maar als ik dit zou kunnen veranderen in een meergezinswoning dan kan ik er wel mensen laten wonen en ze kunnen hun domicile op mijn adres zetten nu wat zijn de nadelen hiervan

Reclame

roharro

#4 , 25 jan 2011 22:09

Ingeval van schulden kan beslag worden gelegd op uw inboedel.
Kan invloed hebben voor verkrijgen van sommige premies. Ook gevolgen voor sommige sociale uitkeringen, enz.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 jan 2011 22:40

Ik denk dat ook uw KI wel wat aangepast gaat worden.

Terug naar “Huren”