Uitgaande plaatsbeschrijving; onverwachte schadeloosstelling

Huurder huis
Topic Starter

Uitgaande plaatsbeschrijving; onverwachte schadeloosstelling

#1 , 26 jan 2011 18:11

Bij de uitgaande plaatsbeschrijving is er een calculatie gemaakt (beedigd landmeter) van de schilderwerken welke gedaan moest worden. Hierbij is er een voormij onlogische calculatie gemaakt; Ik heb 29 maanden het huis bewoond. Er werd gezegd dat schilderwerk in 6 jaar (72 maand) wordt afgeschreven. De calculatie welke ik moet vergoeden is echter gebasseerd op de 72-29 maanden, 43 maanden welke ik moet vergoeden van de in totaal 72 maanden. Dus niet schadeloosstellign bebasseerd op de periode van gebruik maar het omgekeerde. Dit is voor mij volledig onbegrijpelijk; huurders worden op deze wijze sponsoren van de renovatie van eigenaren indien ze binnen 6 jaar de huur opzeggen. Ik moest per m2 in plaats van €12 nu 43/72 betalen namelijk €7,-

Is dit juist? Is dit conform de wet? Kan iemand me hierin een advies geven op de correctheid?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 26 jan 2011 18:19

Lijkt me een logische formule; aangezien herschilderen nodig is betaalt u voor periode die door de schade niet afgeschreven kon worden aan sleet.

Reclame

Terug naar “Huren”