verhuurde weide

meesje
Topic Starter

verhuurde weide

#1 , 19 jan 2011 20:38

Iets meer dan 12 maanden geleden verhuurde ik mondeling een weide aan een paardenliefhebber. Ik heb bewijs van het bestaan van de mondelinge overeenkomst met die persoon via de mededeling op de overschrijving van de huur. De huur is jaarlijks, op voorhand te betalen. Echter vorige maand heb ik niets ontvangen. Nochtans werd de huur niet opgezegd. Tot op heden geen enkele reactie op mijn herinnering dat de huur voor het nieuwe jaar niet werd betaald.

Ik ben eens naar de weide gaan kijken. Er staan geen paarden op, wel een (gammele) caravan!!! Aangezien het landbouwzone is mag daar eigenlijk geen caravan worden geplaatst..

Wat is de meest aangewezen wijze om deze situatie aan te pakken?
Waar een weg is is een wil.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jan S

#2 , 20 jan 2011 09:08

Telefoontje of bezoek aan de huurder...?
Bovenstaand bericht omvat enkel mijn persoonlijk visie en geen sluitend juridisch advies.
Raadpleeg ook steeds de bevoegde overheid.

eylis

#3 , 20 jan 2011 09:37

caravan van de weide duwen -> aan je wagen hangen )-> naar het huis van de mens rijden -> hem daar afkoppelen.
Als dat ding niet meer rijwaardig is: van de wei duwen en langs de weg zetten met een telefoonnummer op (cfr Basta en de mobi*-container... :-)

Reclame

meesje
Topic Starter

#4 , 31 jan 2011 15:55

Ja maar goed en wel. Het probleem is dat de huurder spoorloos is. Telefoonnummer klopt niet meer, woont niet meer op oud adres.
Die caravan krijg ik niet zomaar van de weide, er staan geen wielen onder!!!
Er staan ook veel zakken met afval van die huurder. En hij heeft een grote mesthoop aangelegd!!!

Er zijn drie overtredingen:

- er mag geen caravan staan op landbouwgrond
- landbouwgond is geen stortplaats
- de mesthoop (naast een brede beek gelegen) is een overtreding van het mestdecreet!

Ik vrees vroeg of laat hiervoor - als eigenaar van de weide - veroordeeld te worden...
Niemand wil de weide huren onder deze omstandigheden.

Hoe dit aanpakken? Kan ik domicilie huurder opvragen? Of is dit weer recht op privacy (voor een lafaard in dit geval)?
Waar een weg is is een wil.

Vandebos

#5 , 31 jan 2011 16:12

Aangezien het om een huurgeding gaat en een aantal overtredingen omhelst kan u via het vredegerecht de ontbinding van de overeenkomst vorderen en het herstellen van de weide in zijn oorspronkelijke staat waarbij u de kosten kan verhalen op de huurder.

De praktijk zal echter inhouden dat u de opkuis zal kunnen bekostigen. (Met een titel ter recuperatie van de kosten mocht de huurder ooit terug te vinden zijn) Met het vonnis in de hand kan u ook regelmatig eens passeren aan de balie bevolking om de beambte te laten verifiëren of meneer ondertussen terug ergens is ingeschreven zodat u een deurwaarder kan langssturen om te innen.)

Terug naar “Huren”