Immokantoor gooit doodleuk flyer in mijn bus

Rita_Lien
Topic Starter

Immokantoor gooit doodleuk flyer in mijn bus

#1 , 03 feb 2011 14:08

Gedurende de hele verkoop ben ik ondanks mijn moeite als huurder, in het duister gehouden over de verkoop van het pand wat ik huur. Ik heb goed meegewerkt aan de administratie en de huisbezoeken. Kortom, mijn plicht gedaan.

En vandaag doodleuk een flyer gevonden met de blije mededeling aan al mijn buren (is in alle bussen gegooid waarschijnlijk) dat ze binnenkort nieuwe buren krijgen. :roll:

Hallo? Ik weet van niks. Men heeft mij niet gebeld, niet geschreven, niet gemaild, niks...Ook mijn huisbaas. Niks.

Zeg kan dat allemaal zomaar?

Totaal respectloos. En ik voel mij ten opzichte van mijn buren echt voor schut gezet.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 03 feb 2011 15:17

Werd het huurcontract geregistreerd?

Indien niet eens informeren of de definitieve akte van de verkoop al werd geregistreerd... Dan loont registratie wellicht nog de moeite.

Rita_Lien
Topic Starter

#3 , 03 feb 2011 15:53

Jawel hoor, het is geregistreerd. Dat is allemaal keurig geregeld destijds.

Maar hoe kan dat mij in deze situatie helpen?

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 03 feb 2011 16:01

Ze zullen de wettelijke opzegtermijnen in acht moeten nemen. De flyer kunt u negeren.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 feb 2011 23:54

En heeft dus totaal geen juridische waarde.

Rita_Lien
Topic Starter

#6 , 04 feb 2011 12:41

Dat even terzijde. Welke verplichtingen heeft het immokantoor t.o.v een huurder in deze situatie?

Vandebos

#7 , 04 feb 2011 12:43

Geen, buiten het respecteren van de door beide partijen afgesproken bezoekuren. Het kantoor heeft een overeenkomst met de eigenaar, niet de huurder.

Lanox
Juridisch actief: Nee

#8 , 04 feb 2011 12:43

Geen

edit: Met "in deze situatie" ga ik er vanuit dat de verkoop al plaats gevonden heeft.

Rita_Lien
Topic Starter

#9 , 04 feb 2011 13:56

Ja, verkocht.

Jammer dat mensen niet uit zichzelf een besef van elementaire beleefdheid hebben. Moet er dan voor alles een wettelijke verplichting ingesteld worden...

Bedankt voor de bijdragen.

Terug naar “Huren”