koppel uit elkaar - verbreken contract

NeleV
Topic Starter

koppel uit elkaar - verbreken contract

#1 , 12 feb 2011 19:58

Ik had graag geweten of het vertrekken van 1 van de huurders een reden kan zijn tot het verbreken van het contract.

Een koppel heeft een huurkontrakt getekend voor de duur van negen jaar. Beiden hebben zich hoofdelijk en solidair verbonden.

De huurder is blijkbaar al geruime tijd verhuisd (+domicilie veranderd) en heeft mijn hier niet van verwittigd. Ik ben dit pas onlangs te weten gekomen.

Het zit nu zo dat ik om een bepaalde reden die niet kan dienen voor een geldige opzeg, het kontrakt wil verbreken. Het is misschien niet zo mooi van mij maar ik heb mijn redenen.

Is het feit dat één van de huurders zijn domicilie veranderd heeft, reden voor kontraktbreuk? Er staat immers in het kontrakt dat de huurder (= beiden ) verklaart zijn hoofdverblijfplaats te maken van de huurwoning. Moet dit dan door beiden of is één genoeg?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 12 feb 2011 20:36

Een is voldoende.

Of het genoeg is voor om contractbreuk voor de vrederechter te behalen durf ik niet uitspreken. Indien de betalingen tot op heden correct verlopen zal mi de vrederechter eerder het contract herleiden naar diegene die nog in het pand aanwezig is.

Reclame

Terug naar “Huren”