Vroegtijdige beïndiging huurcontract

intichakra
Topic Starter

Vroegtijdige beïndiging huurcontract

#1 , 15 feb 2011 17:52

even een heel concrete vraag:

Ik huur een huis met een 3 jaar contract. Ik wil het contract vroegtijdig stopzetten binnen enkele maanden en vraag mij af hoeveel opzegvergoeding ik moet betalen:

Sinds 1 juli 2009 huur ik het huis, en wil het contract vroegtijdig stopzetten op 1 mei met 3 maanden opzegperiode. Dus ik wil op 31 juli 2011 het pand verlaten. Dat maakt dat ik effectief dus 2 jaar en 1 maand in het huis gewoond zal hebben. In het contract staat vermeld dat de huurder 3 maanden op voorhand moet ingelicht worden over de stopzetting, en hier voldoe ik dan ook aan. Maar indien je de opzegperiode niet meerekent is de huurperiode dus 1 jaar en 10 maanden.

De vraag is of ik nu 1 of 2 maanden huur als opzegvergoeding moet betalen. Dit verschilt naargelang ik in het 2de jaar of het 3de jaar vertrek. wanneer men de 3 maanden opzegtijd meetelt is dit in het 3de jaar indien men die niet meetelt is dit in het 2de jaar.

Met andere woorden: telt de opzegperiode mee in de periode waarop de opzegvergoeding bepaald wordt?

Bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 15 feb 2011 18:01

zie andere post..

Reclame

Terug naar “Huren”