Korfina nadelen ?

ub4b
Topic Starter

Korfina nadelen ?

#1 , 18 feb 2011 07:01

Ik heb tot nu toe altijd een huurwaarborg gestort op een geblokkeerde huurrekening bij KBC.
Ook al dekt de rente de inflatie niet, ben ik wel zeker dat hier een echte bank achter zit, die geen belangen kiest voor de huurder of verhuurder.

De immo waar we voor onze volgende woning mee samenwerken is een reseller van korfina.
Wat mij niet aanstaat is dat ik niet kan inschatten of dit soort partijen ook de belangen van de verhuurder dient.

Korfina is een typisch bedrijf wat producten aanbiedt voor immo's, en dus eigenlijk de kant van de immo kiest.

Het is geen spaarproduct maar een verdoken verzekeringsbon.
Mijn vorige immo wou niet van korfina afwijken, omdat er voor hen een nadeel was (ze verdienen er namelijk goed op).
We hebben uiteindelijk gewoon zelf een huurwaarborg rekening geopend bij KBC en gezegd tegen de immo: take it or leave it.

Kan een immo korfina afdwingen, of hebben wij vrije keuze voor onze huurwaarborg ?

PS: die 1,1% instapkosten zijn op zich geen probleem, maar wat als korfina morgen valt ? Zulke firma's zijn niet gedekt door de overheid, terwijl als mijn geld op een gewone rekening staat, en die bank valt, dan heb ik nog steeds de garantie van de overheid. Wil een immo zich garant stellen als korfina morgen valt en we onze centen kwijt zijn ? Ik denk het niet.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ub4b
Topic Starter

#2 , 18 feb 2011 08:23

http://www.korfina.be/default.aspx?page ... n_waarborg" onclick="window.open(this.href);return false;
Je huurwaarborg brengt meer op.
De Huurwaarborg van Korfina wordt gevestigd in een specifieke verzekeringsbon. Die is niet onderworpen aan de roerende voorheffing en dus heb jij een vast én netto rendement van 1% (tarief dd. 27/9/2010). Er is alleen maar een éénmalige instapkost van slechts 1,1% en een wettelijke verzekeringstaks. Deze verzekeringstaks wordt echter volledig ten laste genomen door de verzekeringsmaatschappij.
1% rente en eenmalig 1.1% instapkost
je geld devalueert dus wel degelijk bij korfina

Zeker als de kijken naar de echte inflatiecijfers (niet diegene die door de overheid gemanipuleerd worden en waar energie uit gehaald is):
http://www.shadowstats.com/alternate_da ... ion-charts" onclick="window.open(this.href);return false;

dan is dit een zeer slechte deal.

ub4b
Topic Starter

#3 , 18 feb 2011 09:50

Net gebeld met de immo, willen korfina afdwingen, zogezegd omdat de huurder rechtsbijstand heeft (waarvoor wij dus betalen).

Hoe kan ik dit omzeilen ?

Reclame

Terug naar “Huren”