Sinds 1999 verbleef mijn grootmoeder in een service flat. Wegens haar gezondheidstoestand moest ze deze nu verlaten. De eigenaar verplicht ons ten eerste om voor de volledige maand februari de huur te betalen, maar eist wel dat we voor 20 februari de flat verlaten hebben zodat zijn deze kunnen “herdecoreren en schoonmaken”. Voor deze herdeceoratie rekenen zij ons nu nog eens een kost aan van 3845 euro. De werken worden uitgevoerd door een door hun aangestelde aannemer en wij krijgen geen inzicht in welke werken effectief uitgevoerd worden, noch het factuur van hun aannemer.
Is dit überhaupt wettelijk correct? Er staat inderdaad in het oorspronkelijke huurcontract een vermelding van herdecoratie, maar niet hoe hoog dit bedrag zou zijn.
Gedurende de drie maanden dat mijn grootmoeder in het hospitaal was heeft men ons niet alleen de huur van het appartement aangerekend, maar ook nog de diensten (verpleging en bijstand) welke weliswaar gebruikelijk zijn wanneer iemand in de residentie verblijft, maar mij ook niet correct lijken wanneer de betrokkene maanden lang niet aanwezig is.
Moet ik deze herdecoratiekosten betalen?
Alvast bedankt voor informatie die U mij kunt bezorgen.
Walter