Huisbaas probeert ons buiten te werken

Rita_Lien
Topic Starter

Huisbaas probeert ons buiten te werken

#1 , 04 mar 2011 09:38

Sinds onze ingebrekestelling is vertrokken naar de huisbaas voor aanslepende gebreken, is het bergaf aan het gaan.

Het appartement werd kort daarop verkocht en de akte is nog niet verleden, dus huisbaas blijft voorlopig nog verantwoordelijk. Hij is serieus op de tenen getrapt en neemt het allemaal heel persoonlijk. Woorden als achterbaks zijn al gevallen en ineens hebben alle buren klachten over ons, meent hij, en dit "zou wel eens heel nadelig kunnen zijn voor onze toekomst".

Wat moet ik met zo'n pesterijen? Ik weet bijna zeker dat we niets verkeerd doen. Na 22u is het muisstil. We onderhouden ons pand netjes en zien onze buren amper. Het is wel zo dat we boven bejaarde familie van de huisbaas wonen en dat die mensen niet meteen...het vriendelijkste soort zijn.

Als er echt zo'n grote problemen zijn - wat die ook mogen zijn - dan moet men ons dat toch ergens concreet laten weten. Anders kan ik er ook niks aan doen, he. Ik heb sterk de indruk dat men ons hier gewoon snel buiten wil.

Moet ik dit nu serieus nemen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 04 mar 2011 09:50

Neen klassieke manoeuvers, verzoek de eigenaar om een lijstje van de "gemelde problemen". Aangetekend natuurlijk.

En speel dubbel zeker dat het contract werd geregistreerd.

Rita_Lien
Topic Starter

#3 , 04 mar 2011 11:28

Aangezien wij een gerechtelijke procedure aan het voorbereiden zijn, kan ik niet tussendoor nog even op mail gaan communiceren met mijn tegenpartij.

Als die problemen heeft dan vind ik dat die zelf maar moet snappen dat hij a) wat duidelijker mag zijn b) dat op papier moet zetten en c) inderdaad liefst aangetekend.

Ik heb een sterke neus, maar ruiken wat de buren zo dan niet aan ons stoort, dat gaat me met de beste wil van de wereld niet lukken hoor.

Reclame

Vandebos

#4 , 04 mar 2011 12:03

Ik kan hier even niet volgen...

De eigenaar meldt dat hij over u "diverse" klachten krijgt. Het is uw plicht als huurder te informeren wat die klachten zijn zodat u indien mogelijk hierop kan ingaan of weerleggen. Om uzelf te beschermen zendt u deze brief aangetekend. Ik ben nooit over mail begonnen.

Op deze wijze kan u tijdens de gerechtelijke procedure die u aan het voorbereiden bent onweerlegbaar aantonen dat u steeds heeft getracht het pand als een goed huisvader te beheren zoals de wet voorschrijft en dat u steeds heeft getracht (al dan niet zonder resultaat) om van de huisbaas de nodige gedetailleerde informatie te bekomen om zijn "problemen " op te lossen. Op deze wijze werken maakt uw dossier juist sterker, niet zwakker.

Ik zou u dringend wensen aan te raden eens het document wie doet wat.pdf ui de links in onderschrift te downloaden. Daarin vindt u een aantal goede werkschema's terug die u kunnen helpen uw argumenten zo sterk mogelijk te maken.

Indien u specifieke vragen hebt gelinkt aan de voorbereidingen maar die u te veelzeggend acht om publiek op het forum te plaatsen, mag u me deze ook steeds via pb verzenden.

Rita_Lien
Topic Starter

#5 , 04 mar 2011 12:37

Mijn fout hoor.

Het is de huisbaas die gemaild heeft.

Dus u stelt voor om via aangetekende brief te reageren op de e-mail dan?

Bedankt voor de link.

Vandebos

#6 , 04 mar 2011 12:50

Tuurlijk alles aangetekend verzenden. U heeft op die wijze een bewijs dat u heeft gereageerd op zijn opmerkingen, anders gezegd het initiatief rust dan terug bij hem.

Als de post ongeopend terugkomt ongeopend bewaren, niets zo leuk als ongeopende aangetekende zendingen met pertinente vragen in een gerechtelijk dossier...

Terug naar “Huren”