wat te doen aan niet terugkrijgen borg ?????

Ronald
Topic Starter

wat te doen aan niet terugkrijgen borg ?????

#1 , 18 jan 2007 03:09

Ik heb eneige tijd geleden een woning gehuurd en een waarborg aan de verhuurster betaald die ook vermeld staat in het huurcontract.
ik ben door persoonlijke redenen weggegaan en mijn gezin is in het huis gebleven.
het huurcontract stond op mijn naam.
de huur is uiteindelijk volledig betaald maar de laatste maand werd het moeilijk voor haar om te betalen.
de verhuurster heeft uiteindelijk met haar geregeld dat ze de woning zou verlaten.
Dit heeft zij dan ook gedaan.
het gehuurde pand was in betere staat dan wij het betrokken.
Ik was op dat moment spoorloos en had geen adres.
De waarborg heeft zij echter nooit terug betaald en dat bedrg heeft zij nog steeds.
Ik heb haar hierover aangeschreven maar ik heb geen reactie gehad op het adres vernoemd in de brief.
Wat moet ik nu verder doen om dit terug te krijgen.
ze reageerd niet op mijn brief.
wat zijn mijn rechten en hoe los ik dit op.
wie weet de oplossing :evil: :cry: :idea:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
guggenheimer

#2 , 18 jan 2007 08:36

staat de rekening - zoals het hoort - op een geblokkeerde rekening of heeft u het zo betaald?

Ronald
Topic Starter

#3 , 18 jan 2007 17:08

nee de waarborg is zo betaald inclusief de huur.
Ik was er toen nog niet van op de hoogte dat de waarborg appart gestort moest worden.
Het staat echter wel in het huurcontract dat dit betaald diende te worden aan haar en ik heb er een kwitantie van gekregen. :shock:

Reclame

guggenheimer

#4 , 18 jan 2007 19:29

er lopen heel veel topics over waarborgen die niet teruggekregen worden
kijk bvb es hier: http://www.juridischforum.be/forum/viewtopic.php?t=3066

j.demoor

#5 , 19 jan 2007 13:58

?mijn gezin is in het huis gebleven?.Ik ga ervan uit dat u gehuwd was,zodat de waarborg behoort tot het gemeenschappelijk huwelijksvermogen.
?de waarborg heeft zij echter nooit terug betaald?.Ik ga ervan uit dat ?zij? de verhuurster is.

?Art.732.Indien een van hen het(=oproeping in minnelijke schikking),zelfs mondeling verzoekt,worden de partijen bij gewone brief van de griffier opgeroepen om...te verschijnen op dag en uur door de rechter bepaald."(Ger.W.=Gerechtelijk Wetboek).

De procedure ?minnelijke schikking? is kosteloos.Komt geen minnelijke schikking tot stand dan dient u de verhuurster bij tegensprekelijk verzoekschrift voor de vrederechter te dagen,overeenkomstig art.1344bis Ger.W.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be .Klik in de balk ?Juridische aard? op het driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Terug naar “Huren”