opzegging huur / vergoedingen

Cardiac
Topic Starter

opzegging huur / vergoedingen

#1 , 11 mar 2011 16:19

Goedemiddag

Ik zeg vandaag (11/3/2011) de huurovereenkomst op die initieel afgesloten is voor 1 jaar (1/9/2008 tot 31/8/2009)
Deze overeenkomst is vanaf dan een overeenkomst aangegaan voor 9 jaar omdat er niet werd opgezegd voor 1 augustus 2008)
Telkens wordt de overeenkomst verlengt met 3 jaar.
Dus momenteel is het een contract van lange duur..
Verder staat er : Tussentijdse opzeg : Indien de overeenkomst langer duurt dan een jaar kan de huurder op elk ogenblik opzeggen mits opzeggingstermijn van 3 maanden. Vind de opzegging plaats tijdens het laatste jaar van de drie jaren dan heeft de verhuurder recht op 1 maand vergoeding.

Mijn vraag.. Ben ik verplicht om de huur nog verder te betalen vanaf het moment dat er een nieuwe huurder inkomt ?
Vervallen mijn verplichtingen dan of moet er toch nog drie maanden huur betaald wroden?

Ik vermoed dat we onder 1 maand schadevergoeding niet onderuit kunnen.

Alvast bedankt voor je antwoord.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 11 mar 2011 16:34

Als de verhuurder ermee akkoord gaat dat er vroeger dan de opzeg afloopt een nieuwe huurder in het pand komt zal deze de huur van het pand voortijdig overnemen. U hoeft dan niet te blijven betalen. De wederverhuringsvergoeding van 1 maand staat hier los van. Deze dient u tebetalen.

Cardiac
Topic Starter

#3 , 12 mar 2011 10:16

Wat indien het app opnieuw wordt verhuurd vanaf 1/4/2011 ? Kan de huurbaas mij dan verplichten om toch co verder te betalen tot eind van de opzeggingstermijn 31/7/2011? Heb ik dan ook het recht om de sleutel niet af te geven en zodoende het appartement niet vrij te gevenn voor het einde van de opzeggingstermijn ?

Reclame

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 mar 2011 11:41

U hebt het recht de sleutels te houden tot het einde van de opzeggingstermijn. De eigenaar kan maar een huurovereenkomst afsluiten met een nieuwe huurder ingaand op 1 april als u daarmee akkoord gaat en ermee akkoord gaat de woning voor die datum te ontruimen. Een dergelijk akkoord bepaalt dan normaal gesproken dat de huur beëindigd word per 30 maart en u daarna geen huur meer verschuldigd bent.

Terug naar “Huren”