1 maand huurachterstand

murmeltje
Topic Starter

Re: 1 maand huurachterstand

#16 , 19 mar 2011 11:49

Goed dat is al een meevaller :) , maar die huisbaas is wel van het type dwarsligger....dus zal zij de opzeg van 1 maand wel weer gaan aanvechten om toch die extra centen van ons los te krijgen....Over menselijkheid gesproken :evil: .
Het contract was een driejarig geregistreerd contract van juni 2006 tot juni 2009. Het contract is stilzwijgend verlengd. Is bij stilzwijgende verlenging een nieuwe registratie nodig? Er is verder niks nieuws op papier gezet. Dan zou 1 maand opzeg wel voldoen :roll:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#17 , 19 mar 2011 13:44

Neen, door het niet opzeggen door een van de partijen is het contract een negenjarig contract geworden dat is gestart op juni 2006. U bevindt zich momenteel dus in het 5de jaar van dit contract.

Indien het originele contract werd geregistreerd moet u zich aan de regels van art 3 van de huurwetgeving houden, de verhuurder ook natuurlijk.

murmeltje
Topic Starter

#18 , 19 mar 2011 14:05

Nog een laatste vraag. De vrederechter zou ons op zitting in het gelijk stellen, want alle huur is betaald en de verhuurder draait dan op voor de gerechtskosten. Het contract zal niet worden ontbonden. Ik zal een opzeg van 3 maanden moeten respecteren helaas. Wanneer zou ik goedkoper uit zijn? Ik zal 2 maanden dubbele huur gaan betalen...Als het contract door de vrederechter zou worden ontbonden dan zou het me toch minder geld gaan kosten? :twisted: Ik haat die huisjesmelkers! Ze willen ons er graag uit hebben (vorig jaar nog mondeling toegezegd dat 1 mnd opzeg voldoende is)...

Reclame

murmeltje
Topic Starter

#19 , 19 mar 2011 14:06

Ze eisen 1 maand verbrekingsvergoeding.

Vandebos

#20 , 19 mar 2011 14:27

Vandaar dat ik aanhaalde dat u hiervan gebruik kan maken om tijdens de verzoeningspoging te trachten dit uit de brand te slepen. De verhuurder wil u buiten en u wil zelf zo snel mogelijk vertrekken? In dat geval kan u normaliter in de verzoening wel bereiken dat u bijvoorbeeld akkoord bent om het pand tegen 1 mei ontruimd te hebben zonder dat er een vergoeding tegenover staat. U heeft als huurder, albeit laattijdig, alle huurgelden betaald. Dat wordt dus moeilijk voor de verhuurder om dit argument hard te maken. (zorg er wel voor dat u een goed, voor zover dat bestaat, argument heeft om de laattijdigheid van een deel van de huurgelden te verschonen. Maak duidelijk dat u de wetgeving betreffende verhuur kent, zeker de regels betreffende opzeg.
Als jullie overeenkomen in verzoening zijn er geen gerechtskosten.

Lukt dit niet en wordt de zaak ingeleid, volg dan dezelfde strategie:

- ja edelachtbare er was een achterstand in huurgelden van X euro gedurende Y dagen. Maar ondertussen hebben we die volledig ingelopen. Hier heeft u de bewijzen hiervan edelachtbare (rekeninguitreksels met betaalde huurgelden)

- Zoals reeds getoond tijdens de verzoeningspoging edelachtbare wil de verhuurder ons absoluut buiten. Gelet op het feit dat we de verhuurder absoluut niet meer kunnen vertrouwen edelachtbare hebben we er geen bezwaar tegen als de huur verbroken wordt tegen één mei, we zullen wel wat anders vinden tegen die tijd. Maar edelachtbare aangezien het de verhuurder is die ons met alle middelen buiten wil en hiervoor zelfs een geding zonder nog bestaande grond wil aanspannen willen we u wel verzoeken deze verbreking uit te spreken zonder boete en met vrijgave van de waarborg aan ons onder voorbehoud betreffende aanspraak op schadevergoeding voor eventuele huurschade.

- gelet op het feit dat de verhuurder dit geding laat plaatsvinden terwijl de grond voor het geding reeds op (datum betaling achterstal) werd weggenomen willen we u verzoeken edelachtbare de eisende partij te veroordelen tot de gerechtskosten.

Zet uw verzoeken op papier, hou ze ordelijk, OBJECTIEF en overzichtelijk. ("hij is een slechte mens meneer de juge" gaat u echt niet verder helpen anno 2011)
Verzamel de rekeninguitreksels zodat u kan bewijzen dat alles ruim voor de zitting werd betaald.

Indien je wenst mag je me steeds je lijst met verzoeken doorzenden via pb. Dan lees ik het even na.

murmeltje
Topic Starter

#21 , 19 mar 2011 14:37

Hartelijk dank voor uw uitleg. Ik ga nog goed over de verzoeken nadenken.

murmeltje
Topic Starter

#22 , 19 mar 2011 17:37

Wat me nu wel zorgen baart is het feit dat de huisbaas bij nazicht van zijn afschriften de hele zitting zou kunnen afblazen toch? :(

Vandebos

#23 , 19 mar 2011 17:51

Natuurlijk. De oproepingskosten en rolrechten zijn dan voor zijn rekening.

Dit helpt natuurlijk uw opzeg dan niet verder...

Terug naar “Huren”