huurder

dreamer
Topic Starter

Re: huurder

#46 , 19 mar 2011 12:02

ongelooflijk , de huisbaas is net langsgeweest, belde die met zijn chauffagist, liet de papieren van afkeuring zien co2 = 4% en moet normaal 10of 11% zijn en rendement is 67% dus veel te hoog staat op paieren dient dringend vervangen te worden zegt die huisbaas zijn technieker dat ik dit nooit mocht laten afkeuren hebben en dat er niks aan de hand is nu moetr ik mazout indoen en zou de huisbaas zijn technieker langskomen en alles op orde zetten hoe kan je nu een efgekeurde brander weer in orde maken pfffffffffffffff

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#47 , 19 mar 2011 12:25

Hoe oud is die brander? Kan je zien op het identificatieplaatje dar er ergens moet opstaan.
Een afgekeurde brander is daarom nog niet versleten maar kan gewoon slecht zijn afgesteld.
Wie heeft die vorig jaar nagezien, gekuist en afgeregeld? Normaal dient de huurder hiervoor te zorgen.
Welke waarden stonden er dan op het afgeleverde attest?
Het is best mogelijk, dat met een perfekte afstelling, er terug een normaal stookolieverbruik is.

dreamer
Topic Starter

#48 , 19 mar 2011 14:15

bouwjaar 1970

Reclame

dreamer
Topic Starter

#49 , 19 mar 2011 14:16

co2 4% verbruik 67%

mava105
Juridisch actief: Nee

#50 , 19 mar 2011 15:55

Die brander is dus 41 jaar oud. Ja dan is hij inderdaad versleten, en zal er niet veel maar aan te regelen zijn. Tevens zal het verbruik zo wie zo hoger zijn dan een nieuwe brander van de huidige generatie.
Niet verwonderlijk dat je zo'n hoog verbruik hebt.
Ik zou toch de woningdienst van uw gemeente eens vragen om langs te komen. Ik weet niet of een dergelijke brander nog wel toegelaten is.

Vandebos

#51 , 22 mar 2011 21:48

Niet twijfelen woningdienst inschakelen. Korte metten mee maken. Een 40 jaar oude brander kan enkel nog dienen als... demonstratiemodel in het museum van de twintigste eeuw.

dreamer
Topic Starter

#52 , 23 mar 2011 07:30

heb u alles doorgemaild wat ik had he

Vandebos

#53 , 23 mar 2011 15:24

Jawel. heb het gelezen, het oordeel van de installateur die de reiniging uitvoert is overduidelijk. Heeft de "chaufageman" van de eigenaar u eenzelfde document kunnen bezorgen waarop staat dat de verwarming nu in orde is?

In praktijk heb je twee mogelijkheden:

Aan de eigenaar aangetekend eisen dat hij gelet op uw buitengewoon hoog stookoliegebruik de reeds diverse keren afgekeurde brander vervangt. Hem bij gebrek aan vervanging in gebrekestellen. Bij gebrek aan vervanging of antwoord binnen de gestelde periode een geding bij het lokale vredegerecht aangaan waarbij u de vrederechter verzoekt de verhuurder tegen dwangsom te veroordelen tot het vervangen van de brander en tot een terugbetaling van de stookoliekosten door u gemaakt die een gevolg zijn van het verzuim van de verhuurder om het pand te onderhouden zoals van hem verwacht wordt.

Daarnaast de woningdienst inschakelen om het pand te laten keuren op bewoonbaarheid. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat er dan nog meer zaken wel aan het licht zullen komen....

dreamer
Topic Starter

#54 , 23 mar 2011 16:34

heb geen papier gekregen van zijn chauffageman, maar met alle papieren die ik u stuurde denk ik dat ik in recht ben en wat betreft het huurcontract kan u me anders eventueel een brief doormailen en wat ik moet doen met huurcontract en dergelijke aub

Vandebos

#55 , 23 mar 2011 16:48

deze avond.

dreamer
Topic Starter

#56 , 23 mar 2011 16:49

dank u

Terug naar “Huren”