Beste, ik ben expat en verhuur mijn woning (contract van 9 j). Eris een wietplantage aangetroffen, de huurster is enkele maanden geleden verhuisd naar het buitenland (uitgeschreven bij dienst bevolking) zonder mij te verwittigen en intussen werd woning gebruikt door haar vriend als plantage maar hij was er niet officieel ingeschreven. Er staan nog persoonlijke goederen (meubels, pc) van hem en/of haar in de woning. Beiden zijn onvindbaar , ook door politie...
Borg : kan nu enkel mits vonnis worden vrijgegeven, ik kan dit bedrag best gebruiken want er is schade. Is dit een lange procedure?
Verbreken contract ; dit is vb van verbreking, klopt? Ik zou 6m huur kunnen eisen of nog meer ?
Schade ; dient deze op de huurster of de andere bewoner, die blijkbaar achter deze criminele feiten zou zitten, verhaald te worden ?
Wat met meubels ? ik zou graag huis reinigen en ev. Opnieuw verhuren
Er zijn bovendien andere kosten zoals heraansluiten electr, ook een dure grap.
Heb ik nog recht op andere compensatie wetende dat je een kale kip niet kan plukken, die gasten zullen vast wel geen bezittingen hebben... Of zijn er dingen die ik zeker in de gaten moet houden?
Bedankt...