Als er geen gebruiker is, komt de netbeheerder de meters normaal afsluiten
misschien, als ze ooit eens tijd hebben, en als er dan toevallig ook nog personeel in de buurt is.
hier in 't gebouw heeft er eentje het gepresteerd om gedurende 4 jaar energie te verbruiken zonder contract met een leverancier, en dan pas zijn ze komen afsluiten. de netbeheerder richt zich altijd eerst tot de laatst gekende gebruiker, ofwel is dat de vorige huurder, ofwel de verhuurder.
deze morgen kreeg ik nog telefoon van een medewerker van de netbeheerder die aan een van m'n gebouwen stond, om de toestand te regulariseren. het probleem is dat het een hoekgebouw is, met een ingang op de hoek zelf (gelijkvloers handelspand) en eentje in de zijstraat (toegang tot bovenliggende appartementen). de nieuwe huurder had als verbruiksadres z'n officieel adres opgegeven, en de netbeheerder vond dat niet terug omdat het aansluitingsadres officieel op de hoek is, andere straat dus. 'k had al een paar brieven gekregen dat er geen nieuwe verbruiker gekend was (ditmaal wel erg kort op de bal, mijn contract werd eind januari stopgezet) en dat ze zouden overgaan tot afsluiting van de meters. de medewerker die ter plaatse was, heeft alles rechtgezet en m'n huurder heeft ook het nodige gedaan omdat zijn leverancier het opgegeven adres niet terugvond.
het lijkt me dus ook dat de topicopener zelf nalatig is geweest en niet het nodige heeft gedaan voor stopzetting van zijn contract. ik zeg altijd bij ondertekening van een huurcontract dat ik mijn energiecontract stopzet en dat ze zelf het nodige moeten doen naar hun leverancier toe. op die manier vermijd ik persoonlijke problemen met de netbeheerder.
voor niets of niemand een gram respect, venijnig brutaal en vuilgebekt.