Beste,
Ik zit een beetje met m'n handen in het haar. Reeds 2 jaar huur ik een pand via een 3-jarig huurcontract. Al van in het begin vlotte de communicatie met de huurbaas niet. Telkens ik iets vroeg, zei hij dat het in orde zou komen en moest ik maanden wachten. Sommige dingen werden uiteindelijk gedaan, andere bleven aan slepen.
Na 2 jaar was ik het beu en heb ik een aangetekend schrijven gestuurd met de vraag binnen de 2 weken de reparatie uit te voeren. Ik heb hier zo lang mee gewacht, omdat ik geen kwaad bloed wou opzetten bij mijn huisbaas.
Uiteindelijk is hij 1 van de 3 gevraagde dingen komen repareren binnen de termijn van 14 dagen, maar wel niet zonder te vermelden dat mijn aangetekend schrijven niets waard was. Hij was er kwaad om en zei dat hij dit niet passen vond. Ook wou hij weten wiens idee dit was.
De andere dingen zijn nog steeds niet gerepareerd (lekkende kranen, stopcontact dat uit de muur zit onder de boiler die af en toe durft lekken; bijzonder gevaarlijk).
Nu sinds twee weken is de oven kapot. Bij het intrekken van de woning had de vorige huurder die oven achter gelaten en tegen mij gezegd dat ik deze mocht hebben. Echter mijn huisbaas was hierbij toen die dat zei en toen de huisbaas met zijn plaatsbeschrijving kwam, had hij de oven er in gezet. Toen ik hier uitleg over vroeg zei hij heel kort "je betrekt een woning met oven in dus die komt in de plaatsbeschrijving". Ik durfde er toen niets op zeggen en nu ben ik daar blij om, want na enig op zoek werk op internet blijkt nu dat hij verantwoordelijk is voor de oven. Ik heb deze altijd goed onderhouden en hij was al een paar jaar oud dus hij is nu kapot door ouderdom en niet door mij.
Nu is het probleem dat ik mijn huisbaas 2 weken geleden hierover gebeld heb. Toen sprak hij nog van een reparatie. Hiervoor ging hij een electriciën aanspreken. Ik vroeg om mij zo snel mogelijk te verwittigen, want we gebruiken die oven wel regelmatig. Dat was zeker geen probleem. En dat kapot stopcontact was hij ook nog niet vergeten en ging hij ook in orde brengen. Ik superblij! Een week ging echter voorbij zonder iets van hem te horen. Dus belde ik hem afgelopen maandag weer en het was alsof ik hem voor de eerste keer vertelde dat de oven kapot was. Even probeerde hij om te zeggen dat die oven zijn verantwoordelijkheid niet was, maar toen gaf hij toe dat dit wel zo was aangezien dat het in de plaatsbeschrijving staat. Toen zei hij dat hij een nieuwe ging kopen, want een oude oven herstellen zou even veel kosten. Hij ging me eind deze week zeker iets laten weten via mijn gsm. Ondertussen is het zaterdagavond en voel ik me weer bedrogen door hem.
Wat kan ik nu doen? Toch maar weer een aangetekend schrijven sturen en de relatie met hem nog slechter maken? Ook blijkt nu dat er een deel van de verwarming (in de badkamer) kapot is, maar dit durf ik hem niet zeggen want hij reageert hier allemaal op alsof het mijn fout is. Plus toen ik hier ging inwonen (december 2008) heb ik geen Energie rapport gekregen en dit blijkt nu vanaf 2007 wettelijk verplicht te zijn?
Iemand tips over hoe ik het best aanpak? Ik weet dat het een hele uitleg is, maar dit maakt de situatie misschien duidelijker?