Boiler

JanVDH
Topic Starter

Boiler

#1 , 07 apr 2011 13:12

Twee jaar geleden heb ik de boiler laten vervangen als verhuurder. Nu zijn er weer problemen. Ditmaal heb ik de onderhoudsattesten opgevraagd van de laatste twee jaar. De huurder moet deze attesten jaarlijks en ook bij einde van het huurcontract kunnen voorleggen (staat expliciet in het contract). De huurder negeert mijn vraag.
Indien dit escaleert, is het niet kunnen voorleggen van deze attesten een reden voor mij als verhuurder, een reden om het contract op te zeggen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
gvm

#2 , 07 apr 2011 13:18

neen. het zou wel een reden kunnen zijn om aan de vrederechter ontbinding van het contract te vragen maar het lijkt me een te zwak argument te zijn. en gegarandeerd dat daags voor de zitting de boiler plots onderhouden werd.
voor niets of niemand een gram respect, venijnig brutaal en vuilgebekt.

Vandebos

#3 , 07 apr 2011 16:10

Het kan een bijkomend element vormen mochten er nog andere klachten zijn. Het beste wat u kan doen is na de reparatie of vervanging de huurder de kosten van de interventie inclusief de kosten van het AS middels een aangetekend schrijven overmaken en vriendelijk verzoeken deze bij de volgende huur mee te betalen als hij niet binnen de vijf dagen na kennisname van dit schrijven u de, reeds verscheidene keren gevraagde, attesten bezorgd, zoals contractueel overeengekomen, die aantonen dat de branders sinds de installatie jaarlijks werd nagekeken. Dat bij gebrek aan de betaling of het voorleggen van de attesten binnen de gestelde periode dit schrijven geldt als enige en definitieve ingebrekestelling en u zich verplicht zal zien op zijn kosten het vredegerecht in te schakelen om de inning ervan op zijn kosten via deurwaarder bij vonnis te bekomen.

Reclame

Terug naar “Huren”