oude huurwaarborg

Franciscus
Juridisch actief: Nee

Re: oude huurwaarborg

#16 , 09 apr 2011 20:44

aan haar terugstorten.... ik dacht dat de intresten verworven waren maar op de rekening bleven staan tot einde contract....

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Topic Starter
Juridisch actief: Ja

#17 , 09 apr 2011 20:48

Je kan haar dan ook ineens vragen het bedrag aan te zuiveren in vergelijking met de huidige huurprijs...
Verklaar u nader...op grond waarvan kan ik een hogere huurwaarborg eisen?

Maar het wordt nog straffer!!!! Nu komt ze aandraven met een kwitantie van de huurwaarborg voor het eerste huurkontrakt. Ze eist van mij de terugbetaling ervan. Hoe kan ik nu nagaan of mijn vader 23 jaar geleden al dan niet de waarborg terugstortte? Daarvan zit niets in de administratie van mijn overleden vader. Trouwens helemaal niets meer van dat oude kontrakt. Trouwens dat is toch allemaal reeds meermaals verjaard?
En wat betreft het tweede kontrakt dat nog loopt wordt het nog veel straffer. Dat kontrakt vermeldt dat de HUURDER een waarborg zal stellen op een geïndividualiseerde rekening. Maar huurder kan mij niks van bestaan van dergelijke rekening voorleggen....en ook in administratie van vader zaliger zit er ook niets dat op het bestaan daarvan wijst. En ze kan me ook geen enkele vorm van kwitantie tonen.
Bijgevolg meen ik dat ze nu intrest vraagt op een niet gestorte huurwaarborg...en moet ik HAAR in gebreke stellen wegens niet voorzien in de kontraktuele waarborg....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Vandebos

#18 , 09 apr 2011 21:23

De waarborg in het contract is vermoedelijk een gelijkstelling aan x maanden huur. Dit houdt ook in dat gedurende de looptijd van het contract de waarborg deze verhouding dient te blijven respecteren. Bij lange looptijden van contracten is het echter normaal dat de indexering sneller stijgt dan de bankrente. Na verloop van tijd kan er dus een significant verschil optreden tussen de waarborg en de verhouding die deze dient te hebben met de courante huurprijs. Als dit verschil te groot wordt kan aan de huurder gebraagd worden dit verschil aan te zuiveren.

Vraag de dame in kwestie aangetekend u het bewijs te bezorgen van de contractueel bedongen huurwaarborg op een geblokkeerde rekening. Dat u bij gebrek aan bewijs er van uitgaat dat uw vader en zij bij de wisseling van het contract besloten hebben de oude waarborg te hergebruiken. Dat bij gebrek duidelijkheid u er geen probleem mee heeft de vrederechter te laten beslissen of de oude waarborg dient uitbetaald te worden en een nieuwe overeenkomstig de actuele huurprijs op een geblokkeerde rekening wordt geplaatst.

De euro zal wel dwarrelen.

Reclame

Terug naar “Huren”