wie betaalt het verwijderen van een bijennest

billie3
Topic Starter

wie betaalt het verwijderen van een bijennest

#1 , 11 apr 2011 13:46

Wij verhuren een appartement, aan het terras van een huurder zit een bijennest. Wie moet deze laten verwijderen, de huurder of verhuurder. Vroeger werd dit gratis gedaan door de brandweer, nu is dit niet meer het geval.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 11 apr 2011 13:52

Voor een bijennest zoekt u een imker in uw regio in de gouden gids, Deze lui zullen blij zijn met een nieuw volk. Als het later in het jaar was krijgt u zelfs meestal de honing die het nest bevat cadeau.

Mariette

#3 , 11 apr 2011 15:24

Ik had ooit een wespennest die gratis werd verwijderd door de brandweer. Dit is nu dus niet meer het geval ?
Een imker kan met een wespennest ook niks doen.

Reclame

Lori

#4 , 11 apr 2011 15:29

Een wespennest is geen bijennest .Voor bijen zou het best wel eens kunnen dat je die niet mag vernietigen en om die redenen zou de brandweer die dan ook niet komen verdelgen .Maar zoals al eerder is geantwoord ,zal een imker je helpen en die telt zelfde met een hommelnest .

EvilFreD

#5 , 11 apr 2011 15:37

De brandweer verdelgt enkel wespen. Bijen en hommels zijn beschermde diersoorten. Bij last veroorzaakt door deze beestjes zal de brandweer contact opnemen met een imker die doorgaans de nesten verwijdert zonder de insecten dood te doen.

Bron: Brandweer Vilvoorde
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Vandebos

#6 , 11 apr 2011 15:54

Met de honderden volken die de winter niet hebben overleeft zou het geen probleem moeten zijn een bereidwillige imker te vinden...

neogoa

#7 , 11 apr 2011 16:11

Indien het niet gratis is, wie draait er dan op voor de kosten?

Lightning

#8 , 11 apr 2011 16:14

Indien het niet gratis is, wie draait er dan op voor de kosten?
De opdrachtgever misschien?

Vandebos

#9 , 11 apr 2011 16:53

Hier informeren kan ook altijd.

Informatiecentrum voor de bijenteelt van de K.V.I.B
Krijgslaan 281 S33, 9000 Gent
tel.09.264.49.25
fax 09.264.49.38
E-Mail: dirk.degraaf@ugent.be

Terug naar “Huren”