#1 , 05 apr 2011 12:04
Beste forum leden,
Als groentje in het verhuren heb ik na mijn eerste huurder al een fout gemaakt.
Ik heb het nieuwe adres niet opgevraagd, omdat ik erop vertrouwde dat mijn goede huurder mijn pand nog
zou leegmaken en de laatste maand huur overmaken.
De info:
geregistreerd huurcontract, 3-jarig, aanvang 1feb 2008
In overeenstemming einde contract bepaald op 31 maart 2011 zonder vergoeding.
Op 29/3 ben ik bij mijn huis geweest voor opmaak plaatsbeschrijf, de huurder had haast dus ik heb gewoon vastgesteld dat er geen zware beschadigingen waren en gezegd dat het in orde was, zolang ze alle rommel maar zou meenemen.
En de laatste maand huur zou betalen, daarvoor had ze een excuus van geen internet beschikbaar en dat zou zo snel mogelijk in orde komen.
Nu krijg ik net na een email voor status betaling een hele uitgebreide brief terug, waarin ze me enkele dingen verwijt.
-Ze had hoge stookkosten in mijn huis, en daarom wilt ze eerst de afrekening afwachten alvorens de huur te betalen.
(huis is van 1950, gerenoveerd in 2006 met nieuwe dubbele beglazing en met hoog rendements gas ketel. In 2009 heb ik de zolder laten isoleren.)
-ze verwijt me dat ik haar heb "laten zitten" toen haar verwarming defect was enkele weken geleden.
wat effectief gebeurd is is dat ze niet thuis was toen ik de dag erna een technieker heb gestuurd.
dat was op een vrijdag, maandag was het gerepareerd.
Ze verwijt me niet de "hulpdiensten" gebeld te hebben, euhm, ooit iemand al van gehoord?
-ze zegt dat mijn huis niet voldoet aan de "wettelijke normen van isolatie" en dat ze daarvoor een vergoeding wilt.
Ik wil het graag voor de vrederechter brengen, ik ben zeker van mijn zaak en ik ga ze die maand huur niet gunnen.
Ze heeft trouwens nooit een huurwaarborg gestort, ook weer een grote beginners fout van mij.
Wat kan ik best doen om dit aan te pakken?
Alvast bedankt