Wie weet wat ik moet/kan doen

Jvanmulders
Topic Starter

Wie weet wat ik moet/kan doen

#1 , 21 apr 2011 08:11

Beste,

Ik ben de 28ste Februari uit een appartement vertrokken en heb de uitgaande plaatsbeschrijving laten doen. Ik heb toen 385€ betaald voor een slot, proper maken woning, een barstje in de leiding van de doucheslang, wat krassen op de oven langs dee binnenzijde.
Ik heb dit niet betwist maar er stond ook nog in de expertise dat de verhuurder iemand mocht laten een nazicht doen van de zonneweringen aan de buitenzijde en als het huurdersaansprakelijkheid zou zijn dat ik de kosten hiervoor ook moest betalen. (ze hingen niet helemaal recht meer, een 20 cm lager danin het begin). Nu ik ben zeker dat ik hier niets aan heb gedaan maar dat dit moet worden bijgeregeld omdat de wind erop heeft gezeten.

Nu krijgen wij een brief van een bedrijf dat deze zonnewering zou komen nakijken en daar zit een e-mail bij van de huisbaas waarin hij schrijft dat die firma ons mag factureren want dat het huurdersaansprakelijkheid is maar dat is niet bewezen aangezien die mail dateerd van voor de firma is langsgeweest.

Ook had ik mijn verzekering reeds moeten aanspreken omdat er wat waterschade was in de berging waar onze wasmashiene dus heb ik in Januari de maand voor mijn uittrede een lekzoekbedrijf laten komen (via de verzekering) en die stelde vast dat er schade was in een niet zichtbare leiding onder de grond (dat verslag heb ik).

Nu 2 maanden na ik reeds uit d woning ben krijg ik een oproep om met een expert naar de woning te gaan die mijn verzekering heeft aangesteld. Ik doe dat en de huisbaas komt niet opdagen maar ik vernneem nu het hele verhaal.

- De huisbaas gaat me nu proberen een heel nieuw doek te laten betalen van de zonnewering omdat er zogezegd een brandgat in zou zijn, ook gaat hij om deze dingen recht te laten plaatsen alles op mij proberen te verhalen.

- Hij heeft een aannemer een verslag laten opmaken dat de grond waar leak detect zei dat de lek zich bevond droog zou zijn. Daarom dus de tweede expertise. (waar hij niet is komen opdagen).

Wat kan en moet ik nu doen?

Indien je andere vragen zou hebben laat het me zeker weten ...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 21 apr 2011 12:47

De eigenaar zal dienen te bewijzen dat u dat brandgat hebt veroorzaakt. Indien hij tracht u deze kosten in de maag te splitsen is de enige oplossing dit via het vredegerecht uitvechten.

Jvanmulders
Topic Starter

#3 , 22 apr 2011 07:38

Is het niet zo dat de huurder schuldig is tot hij het tegendeel kan bewijzen?
Of ben je toch onschuldig tot de verhuurder anders kan aantonen?

Reclame

Turaki

#4 , 22 apr 2011 07:43

Aangezien de uitgande PB al gepasseerd is, en we ondertussen al bijna 2 maanden verder zijn, is het aan de verhuurder om te bewijzen dat de huurder verantwoordelijk is.
Huurder is, net als elke Belg trouwens, onschuldig tot tegendeel bewezen is. Vandaar de ingaande en uitgaande PB, om net te kunnen bewijzen wat er beschadigd is tijdens huurtermijn.

Terug naar “Huren”