wettekst vertaler gezocht :)

lisastorme
Topic Starter

wettekst vertaler gezocht :)

#1 , 25 apr 2011 19:12

Hallo iedereen!

Ik begrijp een passage uit mijn huurovereenkomst niet zo goed. Zou iemand dit even kunnen vertalen voor me :)

De huurovereenkomst wordt gesloten voor een periode van drie jaar (korte duur) die ingaat op 16 mei 2009 en verstrijkt op 15 mei 2012, opzegbaar bij het verstrijken van elke periode van 1 jaar, door middel van een opzeggging die ten minste drie maand van tevoren wordt betekend.

Nu is het zo dat mijn huisbaas me in februari liet weten dat hij ons contract niet wil verlengen omdat onze kat hem teveel overlast bezorgt :s.. In mei 2012 moeten we dus buiten maar dat lukt voor ons erg moeilijk want dan heb ik net mijn eindexamens.. Daarom was ik nu al een beetje op zoek naar iets anders en ik vond iets dat echt perfect was en dat over vier maanden vrijkomt.

Ik keek dus om het contract op te zeggen maar ik voel al enige nattigheid.. Klopt het dat ik mijn contract in februari dus moest opzeggen als ik hier weg voor mei 2012?
En bestaat er echt geen andere oplossing die toelaat dat ik hier in binnen vier maanden weg kan? Stel dat een overeenkomst met de verhuurder niet lukt..

Help :)

Groetjes
Lisa

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 25 apr 2011 19:33

Heeft uw huisbaas u dit schriftelijk laten weten?

Aangezien het huisdier voor hem overlast bezorgd.... zou het diertje misschien een extra actieve week kunnen hebben? Bij voorkeur de week voor je hem benadert met je voorstel? :mrgreen:

Daarbuiten ben je gehouden aan het contract. Contracten van bepaalde duur zijn zeer strikt wat betreft de regels voor opzeg.

lisastorme
Topic Starter

#3 , 25 apr 2011 19:36

Omdat we pas volgend jaar in mei buitenmoeten heeft hij nog geen aangetekende brief verzonden.. Hij zal dit wrs maar doen begin volgend jaar..
Ik beklaag het me toch wel enorm dat ik geen 3-6-9 contract heb gevraagd :(

Reclame

Vandebos

#4 , 25 apr 2011 19:41

Gelet op het feit dat het diertje voor problemen lijkt te zorgen zou ik in eerste instantie er toch van uitgaan dat de verhuur eerder positief zal reageren op je verzoek vroeger te mogen vertrekken...

lisastorme
Topic Starter

#5 , 25 apr 2011 19:46

misschien kan ik dreigen met het feit dat ik wel graag een duitse herder zou in huis hebben? :)
Maar die zin over 'verstrijken na elke periode van ten minste 1 jaar' betekent dus wel degeljk dat we nu te laat zijn om het nog op te zeggen?

Vandebos

#6 , 25 apr 2011 19:54

ja, je had de opzeg voor 15 februari dienen te verzenden.

Fore

#7 , 25 apr 2011 19:56

je kunt altijd SCHRIFTELIJK overeenkomen om het contract op te zeggen, zonder al te nadelige voordelen voor u en waar de verhuurder mee kan leven. (kan zijn dat ik mij vergis)
Maar dan zal de verhuurder moeten meewerken. Want hij kan eisen dat u het contract uitdoet zoals het er staat.
Laatst gewijzigd door Fore op 25 apr 2011 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

lisastorme
Topic Starter

#8 , 25 apr 2011 19:58

Ik vreesde daar al voor.. Bedankt voor de informatie!

Terug naar “Huren”