werken verhuurder tijdens opzeg door huurder

marvin
Topic Starter

werken verhuurder tijdens opzeg door huurder

#1 , 26 apr 2011 20:35

Ik huur sinds 2006 en zit nu in mijn opzegperiode (3 maand). Het contract/opzeg loopt tot eind juni 2011.

de verhuurder wil nieuwe ramen laten steken.
hij is al een 4tal maal langsgekomen met enkele firma's om de afmetingen van de vensters op te laten meten,...
We hebben steeds gezorgd dat er iemand thuis was, om de huisbaas/firma binnen te laten.

Nu wil de verhuurder de ramen nog laten steken tijdens onze opzeg (juni).

Kan dit zomaar?
Kan ik dit weigeren zolang ik nog huur ?
:shock:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 26 apr 2011 20:43

Neen, absoluut niet, want niet dringend. Ik bedoel dat u dat kunt weigeren. Dat kan wachten tot u de woning verlaten heeft. VDB zal waarschijnlijk de HW art. wel van buiten kennen en u die desnoods geven. Je had zelfs die mensen niet hoeven binnen te laten om die afmetingen op te laten meten. Hebt u in feite als huurder zelf opgezegd of heeft de verhuurder u opgezegd, alhoewel het in beide gevallen niet mag vanwege werkzaamheden die kunnen wachten, is het zelfs totaal ondenkbaar dat u dit zou moeten doorstaan als u uw opzeg van de verhuurder gekregen zou hebben.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

marvin
Topic Starter

#3 , 26 apr 2011 20:48

we hebben zelf de huur opgezegd.

Reclame

Vandebos

#4 , 26 apr 2011 22:10

Zolang het huurcontract nog loopt mogen enkel dringende werken en herstellingswerken worden uitgevoerd.

Terug naar “Huren”