ereloon expert

Scorpio
Topic Starter

ereloon expert

#1 , 29 apr 2011 15:54

Mag het ereloon van de expert hoger zijn bij de uitgaande als de ingaande plaatsbeschrijving? Bij ingaande heb ik 110€ betaald. Nu vraagt hij 158€ (1 jaar later). Behalve het feit dat ik niet akkoord ben met zijn verslag, maar dat gevecht was blijkbaar hopeloos. What a bunch of crooks!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 29 apr 2011 16:52

Eerst en vooral noem niet elke expert een crook. Er zijn echt serieuze mensen bij die heel neutraal verslagen maken. De laatste maal dat ik een expert bij een (zeer eenvoudige 30min. durende) uitgaande PB nodig had heb ik € 150/2 = € 75 betaald.

Wat het verslag betreft waar u niet mee akkoord bent (ik ben hier even vergeten aan welke kant van de barriere u staat), daar heb ik al eens op geantwoord hoe zoiets opgelost word zonder dat de minste tegenspraak mogelijk is van zowel huurder als verhuurder. Alles in 1 enkele expertise zonder de minste mogelijkheid tot tegenspraak. Dat heeft me dan ook waarschijnlijk zo'n € 2000 tot € 2500 aan schadevergoeding uitgespaard. Maar blijkbaar ging toen bij niemand een lichtje branden. Ik wil u de oplossing dan ook enkel per PB "herhalen".
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Scorpio
Topic Starter

#3 , 29 apr 2011 20:19

Beste JohnD, ik bedoelde deze expert en eigenaar wanneer ik sprak van een bunch of crooks. De problemen met de plaatsbeschrijving zijn hier al uitvoerig besproken geweest, en ik ben voor de vrederechter geweest en heb verloren... Ik kon me geen advokaat veroorloven. Feit is dat bij de ingaande plaatsbeschrijving ik een lijst heb toegevoegd met mijn commentaar, en hierop getekend, niet op de plaatsbeschrijving van de expert, wel verwezen naar die bijlage. Bij de uitgaande plaatsbeschrijving is zowat alles wat ik vermeld had in die bijlage opgeschreven als schade... De expert in kwestie staat bekend als een crook (bevestigd door huurdersbond leuven), en de eigenaars bij alle vorige huurders ook. 3 dossiers bij Wonen Vlaanderen van het appartement waar ik in gewoond heb. De eigenaar is "moeilijke" huurders beu (tja, wie wil nu in een schimmelappartement wonen...) en verkoopt het gebouw nu. Dat is mijn enige troost, dat hij nu maandenlang een leegstaand gebouw heeft en dus geen inkomsten.
In elk geval, ik heb geen zin om zomaar extra te betalen aan de expert. Ben trouwens om hem te ambteren in schijven aan het betalen :-)
Tussen haakjes, ik ben zelf ook verhuurder geweest, dus ik heb ook al aan beide kanten gestaan. Maar ik ben altijd eerlijk geweest.

Reclame

JohnD

#4 , 29 apr 2011 22:01

Dan zal het wel een maffioso zijn. En ja eerlijk duurt het langst zegt men. Men vergeet erbij te zeggen dat dat soms wel heel lang duurt. En er zijn natuurlijk meer eerlijke huurders dan verhuurders om het eenvoudig statistisch gegeven dat er meer huurders dan verhuurders zijn. In de veronderstelling dat het percentage eerlijke mensen onder huurders of verhuurders gelijk is natuurlijk. Voila dat er nu maar eens iemand die logica ontzenuwt die ik zojuist bedacht heb. :mrgreen:
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Terug naar “Huren”