Hallo,
onze vorige huisbaas had zijn huis verkocht aan zijn neef. Onderling zijn we overeengekomen om het huurhuis te verlaten op 28/2/11 daar de toekomstige eigenaar al enkele verbouwingswerken wou uitvoeren. Dit werd mondeling afgesproken.
De plaats waar onze bureau stond werd de parket licht beschadigd door de bureaustoel. Er werd afgesproken dat wij met de toekomstige koper (zijn neef) alles moesten regelen. Zolang dit niet geregeld is, krijgen we onze waarborg niet terug.
Verschillende malen hebben we zijn neef gecontacteerd om te vragen of hij al iets meer wist ivm de herstellingskosten. Telkens kregen we het antwoord dat hij nog wachtte op offertes.
Uiteindelijk vorige week, 2 maanden nadat we het huis verlaten hadden, heb ik hem terug opgebeld. Kon hem niet bereiken dus heb ik een berichtje nagelaten waarin ik zei dat het nu wel dringend tijd werd om alles te regelen.
Nadien kreeg ik een berichtje dat hij had besloten om de parket zelf te herstellen. Kost 672.95 EUR. Werd nooit met ons besproken.
Ook vind ik dit nogal veel gezien het om 1m2 schade gaat dus heb ik een bewijs van deze kosten gevraagd.
Gisteren heb ik dit ontvangen. Hij heeft een overzicht gemaakt van alle kosten, we hebben geen kopies gekregen van de werkelijke kosten.
Huur wood boy: 3 x €20 / dag = €60
Huur mini boy: 3 x €20/dag = €60
aankoop schuurpads korrel 240 : €9.85/st x 2 = €19.70
schuurpads korrel 400: €10.75/st x 3 = €32.25
schuurpads klein 240: €4.85/st x 2 = €9.70
schuurpads klein 400: 6.45/st x 2 = €12.90
gaasschuurschijf korrel 60: 7.85/st x 3 = €23.55
gaasschuurschijf korrel 80: €7.35/st x 3 = €22.50
zwarte pad: €3.90
dikke pad: €10.25
mini pad: €2.40
Vernis: €105.25 x 2 = €210.50
Vernis rollen + beugel = €5.30
werkuren: 10u x €20/u = €200
Ik had hem een bericht gestuurd en gezegd dat wij hier niet mee akkoord. Dat de kosten te hoog waren voor dat klein stukje parket, dat we ook niet akkoord gaan met de werkuren en dat er geen officiële facturen bij waren gevoegd.
Nu zegt hij dat het probleem was dat de parket met plastiek was overtrokken en dat hij daarom de volledige parket moest doen en dat er daarom ook zoveel werkuren zijn.
Deze neef vraagt nu ook om deze kosten op zijn rekening te storten terwijl zijn nonkel (huisbaas) nog altijd onze waarborg niet heeft vrijgegeven.
Nu is mijn vraag, kan dit allemaal zomaar?
Alvast bedankt voor de info.
Groetjes