Geachte,
Ik en mijn vriendin gaan binnenkort in het huisje van mijn meter wonen welke zij nog verhuurd aan derden.
Wij hebben in december 2010 een aangetekende brief laten versturen waarin dus in staat dat ze 6 maanden de tijd hebben om iets anders te zoeken. Het huis welke in 1997 aan de huurder die er nu in zit werd verhuurd door X, een immo kantoor rond het leuvense. Zij zouden alle papieren in orde brengen en houden.
Nu ben ik bezig met alle papieren in orde te brengen en zocht de plaatsbeschrijving van toen. Ikzelf ben met mijn meter naar het immokantoor teruggekeert en daar zeiden ze dat ze de plaatsbeschrijving niet meer hebben. Ze vertelde mij letterlijk: "Als wij dat van alle panden moeten bij houden, dan zouden wij niets anders te doen hebben. En daarbij in 2001 is alles gedigitaliseerd en dan hebben we alles gewoon weg gesmeten."
Het probleem zit hem dat de huurder die er nu nog in zit veel vernield heeft, zoals: terras opgebroken, hoge stam bomen gezet, een plat dak op de keuken is al 3 keer vervangen, afloop aan de dakrand heeft hij weggedaan, wandelpad in de tuin opgebroken want ze wilden een wilde tuin,.... Maar nu ik die plaatsbeschrijving van toen niet heb, heb ik niets om te bewijzen dat hij veel vernield heeft. Is er dan de mogelijkheid om dit toch aan te tonen? En is X hier niet in de fout gegaan? Moeten zij, het immokantoor, mij deze documenten niet kunnen voorleggen of kan ik van hun een oplossing eisen?
[geen namen in posts aub:Vandebos]