Contractbreuk door verhuurder

Julie_
Topic Starter

Contractbreuk door verhuurder

#1 , 09 mei 2011 21:21

We hebben een huurcontract aangegaan 3-6-9 voor een nieuwbouw appartement
We wonen in ons appartement sinds oktober 2010
In ons contract staat dat er bij ons appartement een garage hoort, aanpalend aan de tuin
Er zouden nog 2 andere garages geplaatst worden voor de andere 2 appartementen
Onze verhuurders wonen zelf in 1 van deze appartementen
Dus in totaal zouden er 3 garages zijn
Door bepaalde omstandigheden is de bouw van deze garages uitgelopen
Nu staan er 2 carports en aanpalend aan onze tuin een garage die bijna af is
Nu krijgen we nieuws van de verhuurders dat wij "onze" garage moeten afstaan omdat zij ruimte nodig
hebben voor hun gerief en wij moeten onze auto in de carport zetten (zij zouden dus normaal gezien
de carport moeten gebruiken)
Kan dit zomaar? Dit is toch contractbreuk of niet?
Wij hebben gekozen voor dit appartement omdat we er een garage zouden bij hebben, ook voor ons extra
gerief kwijt te kunnen
Dit staat ook zo in het contract
Nu moeten wij plots die carport gebruiken waar wij dus niets anders kwijt kunnen dan onze auto

Graag advies hierover aub

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 10 mei 2011 01:00

Er is noch niets gebeurd, dus is er nog geen contractbreuk. U schrijft een AS naar de verhuurder dat u niet akkoord bent met deze gang van zaken, verwijst naar uw contract en vermeld tevens dat u naar de politie stapt om een klacht wegens inbraak en huisvredebreuk in te dienen, op het ogenblik dat uw verhuurder uw garage betreed . Ook vermeld u dat u onmiddellijk naar de vrederechter stapt. Tracht zoveel mogelijk wit op zwart op papier van uw verhuurder te krijgen als bewijs.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Julie_
Topic Starter

#3 , 10 mei 2011 09:01

De verhuurders hebben dit laten weten via e-mail, ik heb dit dus zwart op wit op papier staan. Telt dit ook?

Reclame

Turaki

#4 , 10 mei 2011 09:03

De verhuurders hebben dit laten weten via e-mail, ik heb dit dus zwart op wit op papier staan. Telt dit ook?
Ja, dit telt ook.

Julie_
Topic Starter

#5 , 10 mei 2011 09:31

Als we verdere stappen ondernemen ben ik natuurlijk wel een beetje bang dat ze onze garage niet meer verder zullen afwerken.
Of kunnen ze dit niet maken?

JohnD

#6 , 10 mei 2011 13:57

Als we verdere stappen ondernemen ben ik natuurlijk wel een beetje bang dat ze onze garage niet meer verder zullen afwerken.
Of kunnen ze dit niet maken?
Uiteraard niet, let wel dat u op voet van oorlog zal komen te staan met uw verhuurder. Mij zou dat geen bal kunnen schelen omdat ik nogal een dikke rug heb, maar anderen (laten we zeggen 90% van de huurders) wel.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Julie_
Topic Starter

#7 , 10 mei 2011 14:51

Bedankt voor alle informatie

Terug naar “Huren”