Registreren buiten wettelijke termijn

annina
Topic Starter

Registreren buiten wettelijke termijn

#1 , 16 mei 2011 11:19

Hallo allemaal

Heb hier al enkele post gedaan...
Nam net contact op met registratie om na te gaan of mijn contract geregistreerd is. Daar gaan ze pas een viertal maanden rond de ondertekening.
Stel nu dat hij het zes maanden later toch liet registreren, dan weet ik dat niet.

Mijn vraag dus : stel hij registreerde september 2010, contract ving aan april 2010, ik doe nu mijn opzeg maar meld dat het niet geregistreerd is en ik dus geen opzegvergoeding dien te betalen en geen opzeg drie maanden...sta ik dan nog in mijn gelijk? Nee, want het is dan bv wel geregistreerd?

Als hij het registreert na aangetekend schrijven, das nog wat anders dan. Ik vertrouw mijn huisbaas niet echt, vandaar...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore

#2 , 16 mei 2011 11:26

Het maakt niet uit wanneer het contract geregistreerd werd. Zolang dit gebeurde voor u een opzeg doet, dient u een schadevergoeding te betalen Kunt u meer informatie over uw contract? Wanneer ingegaan; kort type of een 3-6-9;...
De wet zegt, dat dit binnen de 2 maanden moet. Gebeurd dit later, dient de verhuurder een 'boete' te betalen van 25 euro. Niets meer.

Dus u kunt best zelf langs gaan een registratie kantoor (krijgt u een bewijs mee of het contract al dan niet geregistreerd is).

Het is dus niet belangrijk wanneer het contract geregistreerd werd, maar of deze geregistreerd was op het moment van uw opzeg.
Indien u uw opzeg doet op 18mei, en het contract wordt geregistreerd op 21 mei dan maakt dit dus inderdaad niet meer uit, omdat de opzeg al gegeven was.
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Vandebos

#3 , 16 mei 2011 12:06

Kennisname van het schrijven dient te gebeuren voor de registratiedatum.

Reclame

Terug naar “Huren”