last met eigenaar 2

ditoke
Topic Starter

last met eigenaar 2

#1 , 19 mei 2011 12:07

nu krijg ik vandaag zelf een aangetekende brief van de eigenaar
nu zegt hij dat ik in april te weinig huur heb betaald en dat ik in mei nog niks heb betaald

nu stuurd hij een indexering van de huur prijs mee en zet hier in deze brief
mits u in april de oude huurprijs betaalde verzoek ik u het bedrag van 14,19 afzonderlijk op mijn rekening te storten alsmede ook de huur van de maand mei

deze is in het begin van de maand al gestort en nu zou ik dus zo maar even 28,38 meer moeten betalen terwijl hij de brief pas op 16 mei verstuurd heeft en mijn betaling van mei al per 11de mei op zijn rekening stond Nu moet ik dit bedrag dus ff binnen 5 dagen storten

kan dit zo maar dat hij pas in mei de huur opslaat terwijl hij dit al in april wist maar toen niks liet weten en dat ik dit dan zo maar even meet terug werkende kracht moet betalen
vind dik 15 euro huur opslag toch best wel een redelijk bedrag

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 19 mei 2011 12:17

Geïndexeerde huur kan tot 3 maanden met terugwerkende kracht gevraagd worden.

ditoke
Topic Starter

#3 , 19 mei 2011 12:22

En als ik hier nu niet mee akkoord ben want uiteindelijk ben ik geen huurprijs aangegaan van 499.19 maar van 485 euroEn eigenlijk vind ik die verhoging voor wat het is toch wel redelijk veel

Reclame

Lightning

#4 , 19 mei 2011 12:27

Indien in uw contract staat dat de huur mag geïndexeerd worden en indien de verhuurder de indexaanpassing op de juiste manier toepast (en dat heeft er, gezien het bedrag van de verhoging, alle schijn naar) hebt u daar zelf niet over te beslissen.
Kijk dus uw contract na. Enkel indien er geen indexaanpassing voorzien is, kan u hiertegen bezwaar aantekenen.

ditoke
Topic Starter

#5 , 19 mei 2011 12:40

ik huur vanaf april 2010 dit apartement en hij past de indexering van maart 2011 toe
in het contract staat dus

bassishuurprijs x nieuwe index cijfer
aanvangs index cijfer

onder bassis huurprijs word de bedongen huurprijs bedoeld zoals aangegeven in artikel 3 van het contract
onder nieuwe index cijfer word het index cijfer bedoelt dan de maand die de verjaardag van het contrat vooraf gaat
voor de huidige indexcijfers van de maand zijn

nu kan ik al meer dan een jaar de brievenbus niet gebruiken mits ik de sleutel nooit niet gehad heb en ondanks verschillende keren vragen en toezeggingen te hebben gehad dat hij het slotje wel zou laten veranderen kan ik deze nog steeds niet gebruiken
kan ik hem niet zeggen dat ik de indexering niet betaal net zolang hij het slotje van de brievenbus beneden maakt en hem dit vermeld in een as dat ik niet akkoord ben met deze indexering mits ik al meer dan een jaar de brievenbus niet kan gebruiken

Fore

#6 , 19 mei 2011 13:47

U kan niet zomaar een deel van de huur niet betalen. Hiervoor dient u langs de vrederechter eerst langs te gaan

U stelt de eigenaar via AS in gebreken en dat hij X dagen heeft, het slot te vervangen en dat u anders zonodig verdere stappen onderneemt
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 19 mei 2011 13:51

Hoe hebt u dan uw brievenbus open gekregen?????

ditoke
Topic Starter

#8 , 19 mei 2011 14:16

door er met een stok de post via de voorkant uit te trekken is hele constructie om dit gedaan te krijgen en er kruipt ook nog wel wat tijd in

Vandebos

#9 , 19 mei 2011 18:11

Voor een huurcontract dat ingaat in maand X wordt altijd de index van de maand X-1 genomen. dat is standaard aangezien de index van april... pas op het einde van april wordt berekend en het contract ingang vindt op het begin van de maand.

In theorie is een verhuurder zelfs niet verplicht een postbus en een deurbel aan een huurwoning te plaatsen, deze kosten zijn voor de huurder.

Franciscus

#10 , 19 mei 2011 22:27

eeuh een woning moet wel een bel hebben om 'bewoonbaar' te zijn ... maar een klopper zal ook wel goed zijn zeker??? :lol:

Vandebos

#11 , 19 mei 2011 22:42

Een deurbel behoort niet tot de verantwoordelijkheid van de verhuurder, lees de wooncode maar na... In de Brusselse wooncode is men wel zo slim geweest de deurbel op te nemen, bij de Vlaamse hebben ze klepel nog niet gevonden denk ik.

Franciscus

#12 , 19 mei 2011 22:47

Ik dacht dat het in Antwerpen in de gemeentelijke bouwcode staat/stond.

Vandebos

#13 , 19 mei 2011 23:09

Dat is zeer goed mogelijk, dit regelen via een gemeentelijk/stedelijke ordonnantie aangezien het gewest hier niet aan gedacht heeft...

Terug naar “Huren”