Om een beetje een lang verhaal kort te maken:
Ik heb gehuurd met een 1jaar contract, dit appartement werd verkocht en ik moest verhuizen. Zelfde eigenaar kwam met het idee dat ik het appartement eronder kon huren. Deze zou niet verkocht worden (heeft ze zelf zwart op wit bevestigd) en moest ik niets bij mijn waarborg geven. Die hield ze (toen in haar handen gegeven, wel kopie genomen van papier dat zij het ontvangen had). Ik heb toen 760€ waarborg gegeven. Het appartement waar ik ging inwonen kost per maand 70€ meer. Ik was blij dat ik zo snel iets kon hebben zonder die zware waarborg erbij te moeten betalen. Zwart op wit ook verkregen van huisbazin dat ze het NIET ging verkopen. Ik heb alles opgeknapt daar, alles geverfd. 3 maanden later krijg ik een brief in mijn brievenbus (zelfs niet aangetekend) dat ze het appartement toch gaat verkopen. Ik woon er juist! Soit, ik heb dan iets anders gezocht en gevonden en had dus mijn opzeg gegeven. Ik zit nu te wachten tot mijn huisbazin zin heeft om af te spreken om alles af te handelen en haar sleutels terug te geven zodat ik dit achter mij kan zetten. Maar ik krijg altijd sms'en dat ze op vakantie is. Nu vandaag kreeg ik een sms dat ik mijn sleutels bij het immo moet gaan afgeven (blijkbaar is er nu een immo mee gemoeid) omdat zij een potentiële koper het appartement willen laten zien.Ik zit dus nog altijd met die sleutels. Waarborg zal ik waarschijnlijk niet terug zien (er is ook NOOIT) een plaatsbeschrijving gemaakt van het nieuwe huurkontrakt (zelf een nieuw contract is er niet, enkel een bijlage bij mijn oude contract). Is dit allemaal wel wettelijk? Ik sms dan maar terug (want als ik ze bel neemt ze niet op) dat ik dan wel geen sleutels meer heb, waarop ze antwoord dat ik ze dan maar terug daarna moet vragen aan het immo. Kan dit? En welke rechten heb ik nu nog? Moet ik deze zelf terug vragen aan het immo? En hoe zit het met het feit dat ik daar al weg ben en de zaak ook nog niet afgehandeld is? Kan zij mij wettelijk wel iets doen als ik niet kom opdagen?
Graag reactie aub...Bedankt