Goeiemorgen,
Ik heb een huisje dat ik volledig in orde had gebracht en verhuurd.
Daar is een dame ingekomen die haar huur niet betaalde.
Via de rechtbank hebben we haar uiteindelijk kunnen buiten zetten.
De som die we nog moesten krijgen voor de huur en beschadiging van 1 zetel was 4.990 €
Nu krijgen we een brief van haar schuldbemiddelaar die een voorstel uitgewerkt heeft waar die dame amper 6 € per maand kan betalen.
Die eerste betaling zou ingaan vanaf oktober 2011 en stoppen in augustus 2017.
Het bedrag dat we hier dan terugkrijgen van achterstallig huur komt overeen met 432 €.
Dat is uiteraard belachelijk laag.
Die bemiddelaar zegt dat we best instemmen met dit voorstel omdat hij anders een gerechtelijk plan op 3 tot 5 jaar moet voorstellen aan de beslagrechter waarbij die kan beslissen dat na 3 of 5 jaar de interesten, de kosten of zelfs de hoofdsom van de vordering voor een gedeelte of volledig kwijtgescholden kunnen worden.
Dit is ongelooflijk!
Kan iemand advies geven hierover ?
Klopt het wat die bemiddelaar zegt of dienen wij zelf een advocaat onder de arm te nemen ?
Bijkomend is het ook zo dat die dame die in het huisje gewoond heeft de sleutel al verkregen had van de immo zonder eerst de waarborg te betalen, wat volgens mij een grote professionele fout is voor een immo.
Kunnen wij bij die immo eventueel een deel van de kosten verhalen wegens professionele fouten ? of is dit een verloren gevecht ?
dank bij voorbaat.