Uitzetting door de partner

KellyRymenams
Topic Starter
Contacteer: Website

Uitzetting door de partner

#1 , 29 sep 2011 11:29

Beste,

Mijn ouders hebben al gedurende 10 jaar huwelijksproblemen. Nu wil mijn moeder dat mijn vader de woning verlaat. Zij wonen in een sociale woning, met een huurcontract op 2 namen, kan zij dit zomaar?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 29 sep 2011 11:53

neen, dan moet ze via de rechtbank eerst dringende maatregelen vragen in het kader van een nakende scheiding of onmogelijheid tot samenleven.
en dan valt het nog maar te bekijken wat de rechter beslist: misschien heeft je vader envenzeer recht om er te blijven?Hij zal die beslissing nemen in het kader van de omstandigheden. Gezin, kinderen, de problemen etc...

KellyRymenams
Topic Starter

#3 , 29 sep 2011 11:55

Bedankt Eylis,

Mijn zus en ik hebben elk ons gezin, en wonen dus niet meer thuis, maar zij werkt bij een poetsbedrijf en heeft haar poetsklanten kort bij huis wonen, dus vindt zij dat zij meer recht heeft om daar te blijven wonen.

Ik dacht dus inderdaad dat het niet zo maar kon

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 sep 2011 12:04

Ik denk niet dat dat alleen een valabel argument zal zijn.
Ga eens langs de sociale dienst van het ocmw /gemeente voor meer info of bij een justitieel infopuntof via vredegerecht.
via http://www.justitiehuizen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is de vrederechter die voorlopige dringend maatregelen kan opleggen zoals reeds gezegd o.a. art 230 BW e.v.

KellyRymenams
Topic Starter

#5 , 29 sep 2011 12:33

Bedankt voor de info!!

Terug naar “Huren”