Hulp met opstellen solvabiliteitsverklaring?

gibberfish
Topic Starter

Hulp met opstellen solvabiliteitsverklaring?

#1 , 05 okt 2011 10:11

Het immokantoor waarbij ik, samen met twee anderen, een appartement wil huren vraagt van mij dat ik een solvabiliteitsverklaring voorleg. Mijn baas heeft voorgesteld dat ik een verklaring opstel die zij dan kan ondertekenen.

Het probleem is dat ik niet echt weet hoe ik dit moet verwoorden op een correcte manier. Momenteel heb ik dit:
Ik, <naam baas>, verklaar dat <mijn naam> voltijds tewerkgesteld is als <positie> in de afdeling <afdeling> van <werkplaats> en beschikt over de nodige mate van financiële solvabiliteit om de huur te financieren.

<handtekening>
<naam baas>
Is dit voldoende? Of moet ik het specifieke huurbedrag vermelden? Mijn specifiek aandeel in de huur? Mijn loon? Wat andere juridische termen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
pukje

#2 , 05 okt 2011 10:45

Heb je een creditcard ? dat is al een bewijs dat je solvabil bent.
hoe meer je weet, hoe meer je erachter komt dat je niets weet

gibberfish
Topic Starter

#3 , 05 okt 2011 11:17

Nee, ik heb één of ander bewijs nodig dat ik mijn huur ga kunnen betalen. Voor de studenten is een verklaring van de ouders genoeg, dus ik denk niet dat ze voor de rest echt veeleisend zijn...

Reclame

Vandebos

#4 , 05 okt 2011 11:39

Ik, <naam baas>, verklaar dat <mijn naam> voltijds tewerkgesteld is als <positie> in de afdeling <afdeling> van <werkplaats> en beschikt over de nodige mate van financiële solvabiliteit om de huur ten bedrage van € ..... te financieren.

<handtekening>
<naam baas>

gibberfish
Topic Starter

#5 , 05 okt 2011 12:08

Bedankt!

Terug naar “Huren”