#1 , 11 mei 2007 12:10
Onze huurwoning werd een paar maanden geleden volledig ten onrechte door de plaatsvervangend burgemeester van Deinze onbewoonbaar verklaard. Het getuigschrift was volledig vervalst en met onze bewaren werd geen rekening gehouden; men vond het bezwaarsqchrift niet terug in het dossier. Alles is nochtans wettelijk gebeurd. Het huis is in perfecte staat. Het wordt echter bewoond door ongure kerels (drugdealers), die relaties hebben met advocaten van de Gentse onderwereld. We hebben onmiddelllijk beroep aangetekend bij Minister Keulen, allemaal wettelijk en over veertien dagen komt iemand van Brussel kijken. Ondertussen hebben de huurders met de hulp van de plaatsvervangend vrederechter van Deinze, een advocaat , en hun eigen Gentse advocaat, bekomen dat wij bijna een half miljoen schadevergoeding moeten betalen aan die sukkelaars omdat we hen in een onbewoonbaar huis hebben laten wonen. Het huis is amper 35 jaar oud, centrale verwarming, kurkdroog, grote vensters. Daarbij is het vonnis uitvoerbaar bij voorraad. Het huis is eigendom van mijn drie kinderen, maar mijn ouders, bejaarde mensen , hebben het vruchtbegruik. Kunnen ze hen zomaar zo'n som geld afdoen? Volledig ten onrechte. Die kerels bezitten niets, en het bedrag terugvorderen, gaat dus niet. Wie weet raad?Als zij afstand doen van het vruchtgebruik, kan de deurwaarder dan eventueel nog iets doen? Kan ikzelf het vruchtgebruik niet overnemen, ik bezit niets? Maar het vonnis van de vrederechter van Deinze is gericht aan mijn ouders. Zij waren toen immers de verhuurders.