Huis opdelen in appartementen

pattataolivia
Topic Starter

Huis opdelen in appartementen

#1 , 22 dec 2011 16:44

Mijn grootmoeder verhuist binnenkort naar een service-flat. Ze wil haar huis nog niet verkopen, ze wil het huis opdelen in een 3-tal appartementjes om te verhuren, en met de opbrengst haar service-flat betalen. Nu vraag ik mij af:

- Kan ze zomaar haar huis "splitsen". Het gaat over een burgerwoning in Gent.
- Zijn er kosten verbonden aan die "splitsing", of kan het dat de opdeling gewoon verboden wordt?

bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 dec 2011 19:42

Lees eerst even dit: http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=0S3JUMKV" onclick="window.open(this.href);return false;

Amandina

#3 , 23 dec 2011 13:15

Het kan wel met de nodige vergunningen . Maar eerst een architect raadplegen, er moeten plannen van getekend worden en een aanvraag voor (ver) bouwvergunning.Ook de gemeente moet de goedkeuring geven, en geven dan een huisnummer met busnummer, dan pas kan je aparte meters voor de nutsvoorzieningen laten plaatsen. En niet te vergeten ook de brandweer moet zijn goedkeuring geven. U begrijpt dat de kosten niet min zijn + het risico dat het niet mag. Maar een goede architect zal op voorhand inzien of het kan.

Reclame

artemis

#4 , 23 dec 2011 13:39

Bijgevolg zal het KI stijgen en zal er meer OV moeten betaald worden.

Terug naar “Huren”